ابراز نگرانی رقیب انتخاباتی ترامپ از گسترش درگیری میان واشنگتن و تهران

۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۲ کد : ۱۹۸۷۰۰۳ سرخط اخبار

کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا درباره سیاست‌های دونالد ترامپ در قبال ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزراش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، جو بایدن، معاون پیشین دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 این کشور در انتقاد از سیاست‌های ترامپ در قبال ایران گفت: او یک سال دیگر در پیش دارد. می‌تواند به راحتی ما را درگیر جنگی تصادفی در ایران کند. او بدون این که درکی از عملکردش داشته باشد، می‌تواند ما را وارد یک درگیری کند. این[مقطع] زمانی حساس میان اکنون و نوامبر بعدی است.

به گزارش ایسنا، انتقاد برخی از سیاست‌مداران آمریکایی از جمله بایدن به ترامپ در پی سیاست‌های یک‌جانبه و قهری دولت وی در قبال ایران مطرح می‌شود. دولت ترامپ در همان ابتدا با مطرح کردن این ادعا که توافق هسته‌ای توافقی جامع نبوده و نقص دارد و ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌باشد، به طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های پیشین آمریکا علیه ایران، تحریم‌های جدیدی نیز بر آن اعمال کرد که مصداق تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران می‌باشد.

به دنبال این اقدام، تنش در روابط واشنگتن- تهران بیش از هر زمان دیگری شدت یافته است و بسیاری از کشورها همچون برخی سیاست‌مداران آمریکا نگران گسترش دامنه درگیری میان  این دو کشور هستند.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :