ژئوپولیتیکی شدن بازار بین المللی نفت

تحریم های یکجانبه امریکا علیه کشورهای نفتی+دانلود کتاب

۰۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۹۸۸۳۹۵ اخبار اصلی کتابخانه
بنیاد علم و سیاست، نهاد مشاوره ای دولت آلمان در سیاست بین الملل / دسامبر ۲۰۱۹
تحریم های یکجانبه امریکا علیه کشورهای نفتی+دانلود کتاب

مداخلات ژئوپولیتیکی در بازار بین المللی نفت افزایش یافته است. این امر به ویژه در تحریم های یکجانبه و فشار امریکا علیه کشورهای تولید کننده نفت دیده می شود. اساس این سیاست واشنگتن نیز تسلط دلار بر بازار جهانی انرژی و اقتصاد انرژی دنیاست. رویکرد فعلی امریکا در مورد سه کشور به خوبی قابل مشاهده است. ابتدا ایران که با استفاده از تحریم های یکجانبه برای فشار حداکثری علیه آن استفاده می کند. دوم ونزوئلا که از ابزار تحریم برای تغییر رژیم استفاده می شود و سوم روسیه که هدف آن بازار انرژی اروپاست. 

صنعت نفت و گاز امریکا به کلی بازار نفت و رقابت در آن را تغییر داده است. تحریم ها باعث قطبی سازی در بازار انرژی می شوند و در نهایت اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار می دهند. اتحادیه اروپا و آلمان ممکن است در بلند مدت بر اثر تغییرات نامبرده در بازار انرژی با تهدید اساسی روبرو شوند.
 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نفت استریم تحریم نفت ایران ایالات متحده امریکا تحریم های امریکا


( ۱ )

نظر شما :

iranzamin ۰۶ دی ۱۳۹۸ | ۲۳:۱۹
اینها امریکا و استکبارش سلطه طلب هستند همش بخاطر چپاول و دزدی پول و نفت کشورهای نفت خیز مسلمان است. همه حرفهایش دروغ است! وگرنه روزی هزاران انسان تو آفریقا و آسیا بدست دیکتاتورها نظامیان و یا شورشیان قتل عام میشوند صدایش را هم در نمی آورند چون سودی برایشان ندارد.. چرا وقتی ارتش میانمار مسلمانان را قتل عمام میکرد بحث دمکراسی و حقوق بشری یا گیر دادنی به میانمار اتمی نبود؟ چون نفتی نداشت که چپاولش کنند مثل لیبی و عراق و سوریه الا آخر فقط جای تأسف دارد که عده ای هموطن در خارج از کشور مثل خاک انداز ها و برندازها باور دارند آمریکا برای کمک و نجات مردم ایران این تحریم ها و فشارها می آورد اینقدر احمق و فراموش کار هستند!؟ تاریخ ملت و کشور خود را فراموش کردن که امریکا انگلیس فرانسه عمرأ دلسوز ایران و ملتش بودند؟!! یا فقط جیب خود را از پول پر کردن......