تدابیر شدید امنیتی در مناطق تحت کنترل افراد مسلح وابسته به ایران در البوکمال

۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۹۸۸۵۲۲ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: در پی حمله نیروهای امریکایی به مواضع نیروهایی از الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه، این نیروها در شهر البوکمال منع آمد و شد برقرار کرده و تدابیر امنیتی را بسیار تشدید کرده اند.

وزیر امور خارجه امریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر دفاع این کشور، پیش از این اعلام کردند که طی یک عملیات هوایی سه موضع در عراق و دو موضع در سوریه را که به گفته امریکایی ها تابع نیروهای وابسته به ایران است هدف قرار داده اند.

یک منبع محلی به «القدس العربی» گفت که یکشنبه شب منطقه «الکم» در جنوب البوکمال که نیروهای «تیپ فاطمیون» و شبه نظامیان شیعه در آن مستقر هستند هدف حملات پهپادی قرار گرفت و پس از این حملات حومه شرقی دیرالزور شاهد پرواز انبوه هواپیماهای جنگی بود.

براساس گزارش اختصاصی «القدس العربی» به نقل از چند منبع محلی، در پی این حملات، شبه نظامیان وابسته به ایران در شهرهای البوکمال و میادین تدابیر شدید امنیتی اجرا کرده اند و اطراف برخی ساختمان های خود مین گذاری کرده و دوربین های مداربسته کارگذاشته اند.

«جلال الحمد»، مدیر سازمان «عدالت برای زندگی» تأکید می کند که دقت این حمله نشان دهنده نفوذ اطلاعاتی در میان مواضع وابسته به ایران در البوکمال است و برای همین آنان تدابیر امنیتی را شدت بخشیده اند.

به گفته الحمد، این نیروها چندین بار تلاش کرده اند که برای حمایت از مواضع خود در البوکمال و المیادین، مناطقی از شمال رود فرات را نیز که در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است بگیرند.

به نظر الحمد تأمین حمایت این نیروها برای ایران دشوار است چون مشخص است که عامل حملات به این نیروها اطلاعات دقیقی از وضعیت انتشار افراد مسلح در دیرالزور دارد.

کلید واژه ها: البوکمال ایران عراق سوریه


( ۶ )

نظر شما :