اردوغان: پاسخ حملات سوریه را چند برابر دادیم و واکنش ما ادامه دارد

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۴ کد : ۱۹۸۹۳۰۳ سرخط اخبار

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی گفت که کشورش پاسخ حملات ادعایی ارتش سوریه به نیروهای آنکارا در ادلب را چند برابر داد و به پاسخ‌گویی به هرگونه حمله در آینده ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، به دنبال ادعای وزارت دفاع ترکیه مبنی بر کشته شدن چهار سرباز ترکیه‌ای در حمله نیروهای دولت سوریه در ادلب، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور در سخنانی پیش از سفر به اوکراین در فرودگاه آنکارا در این باره گفت: ترکیه حملات ارتش سوریه به نیروهای ترکیه در ادلب را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

اردوغان گفت: پاسخ حمله نظام سوریه به نیروهای کشورمان در ادلب را چند برابر داده‌ایم. واکنش ما ادامه خواهد داشت.

وی در این باره افزود: طبق اطلاعات اولیه، ارتش ما در پاسخ به حمله نیروهای نظام سوریه به نیروهای ما در شمال سوریه حدود حدود ۳۰ یا ۳۵ سرباز سوری را خنثی (کشته و بازداشت) کرد.

اردوغان مدعی شد: تا ساعت ۶:۱۵ صبح (به وقت محلی) ۴۶ موضع نیروهای سوریه را با ۱۲۲ راکت توپخانه و ۱۰۰ راکت خمپاره هدف قرار دادیم. حدود ۴۰ موضع نیروهای سوریه شناسایی شده و پی در پی هدف حمله نیروهای ترکیه قرار می‌گیرند. مخاطب ما، نه روسیه، بلکه نظام بشار اسد است. بنابراین ممانعتی صورت نگیرد. ما شهید داده‌ایم. از این رو نمی‌توانیم نسبت به این حوادث بی‌تفاوت باشیم و به حساب عاملان خواهیم رسید.

اردوغان در ادامه تصریح کرد: یگان توپخانه‌ای و جنگنده‌های "اف ـ ۱۶" ترکیه همچنان در حال پاسخ به حمله به نیروهای‌مان در ادلب هستند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین ادعا کرد: با این حملات مقابله به مثل کردیم و ما همچنین مصمم هستیم که عملیات خود را برای تأمین امنیت کشور، مردم و برادران خود در ادلب ادامه دهیم.

وی در پایان تأکید کرد: کسانی که نسبت به عزم و اراده ما تردید دارند به زودی متوجه خواهند شد که دچار اشتباه شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه مدعی کشته شدن چهار سرباز این کشور و زخمی شدن ۹ تن دیگر در حمله نیروهای دولت سوریه در ادلب شد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین درباره تحولات در اوکراین اظهار کرد: به حمایت از ثبات موجود در این کشور ادامه می‌دهیم.

کلید واژه ها: ترکیه و سوریه رجب طیب اردوغان


( ۲ )

نظر شما :