«صلح هرمز» برگرفته از احترام به حاکمیت سرزمینی و همزیستی مسالمت آمیز است

۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۸ کد : ۱۹۸۹۵۰۹ سرخط اخبار

سفیر کشورمان در کویت، گفت: ایران همسو و همراه با همسایگان خود بر این باور است که مشکلات منطقه به ویژه موضوعات امنیتی می بایست با مشارکت کشورهای عضو منطقه حل و فصل شود چرا که امنیت یک موضوع دسته جمعی است و نیاز همه کشورهای منطقه است.

به گزارش ایسنا، مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کویت با حضور تعدادی از نمایندگان پارلمان، سفراء و دیپلمات های کشورهای خارجی، رئیس و اعضای انجمن دوستی کویت و ایران، چهره های علمی، دانشگاهی، اصحاب رسانه، نمایندگان کلیساهای مقیم کویت، جمعی از روحانیون، ائمه جمعه و علاقمندان به انقلاب اسلامی برگزار شد. 

"علی سلیمان السعید"معاون وزیر خارجه دولت کویت در این مراسم ضمن ابراز شگفتی از انبوه جمعیت حاضر در جشن بزرگداشت انقلاب اسلامی، روابط ایران و کویت را ممتاز توصیف کرد و از روند توسعه آن استقبال کرد.

محمد ایرانی سفیر کشورمان در کویت نیز طی سخنانی گفت: مردم ایران در شرایطی سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می گیرند که سخت ترین تحریم های تاریخی را تحمل می کنند و تحت قوی ترین فشارهای بین المللی قرار دارند اما در چنین شرایطی دانشمندان جوان بیشترین پیشرفت های علمی و فنی را در زمینه های پزشکی، پیوند اعضاء، سلول های بنیادین، نانوتکنولوژی، انرژی هسته ای صلح آمیز، اقتدار موشکی و ماهواره ای رقم زده اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همسو و همراه با همسایگان خود بر این باور است که مشکلات منطقه به ویژه موضوعات امنیتی می بایست با مشارکت کشورهای منطقه حل و فصل شود چراکه امنیت یک موضوع دسته جمعی است و نیاز همه کشورهای منطقه است.

ایرانی تأکید کرد: ابتکار عمل صلح هرمز که توسط رئیس جمهور کشورمان ارائه گردیده برگرفته از احترام به حاکمیت سرزمینی، همزیستی مسالمت آمیز، حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی کشورها است.

سفیر کشورمان در کویت روابط دوجانبه ایران و کویت را بسیار خوب توصیف و تأکید کرد: مقامات کویتی به ما اطمینان داده اند کویت هیچ گاه کانونی برای هدف قرار دادن جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و ایران نیز قصد حمله به منافع آمریکا در کویت را ندارد.

کلید واژه ها: طرح صلح هرمز


نظر شما :