توصیه مقام روس به مردم ایران: با آرامش بر کرونا غلبه کنید

۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۵ کد : ۱۹۹۰۲۲۵ سرخط اخبار

عضو شورای روابط بین اقوام که زیر نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فعالیت می‌کند، به مردم ایران توصیه کرد تا در شرایط سخت پیش آمده بر اثر شیوع کرونا، آرامش خود را حفظ کنند تا با دوری از استرس، این معضل برطرف شود.

«اسماعیل شعبانف» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: به مردم ایران توصیه می کنم در این شرایط شکیبا باشند و دستورالعمل هایی را که برای بهبودی این وضع ازسوی وزارت بهداشت ایران منتشر می شود جدی گرفته و به آن عمل کنند.

مقام روس با بیان اینکه ایران درصورتی که تحریم های آمریکا وجود نداشت، می توانست در شرایط بهتری با کرونا مقابله کند، اظهار کرد: هدف های آمریکا و متحدانش علیه ایران، ایجاد نارضایتی در بین مردم ایران است.

عضو شورای روابط بین اقوام که زیر نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: روسیه در این شرایط در کنار دولت و ملت دوست ایران قرار دارد و همکاریهای دوجانبه در شرایط کنونی اهمیت بیشتری می یابد. 

مقام روس همچنین به این نکته اشاره کرد که در زمان حاضر بیماری کرونا هیچ واکسن و یا درمان قطعی ندارد و فقط باید با اجرای دستورهای بهداشتی، این بیماری را مهار کرد. 

شعبانف با بیان اینکه سیستم بهداشت ایران در سطح خوبی قرار دارد، اظهار داشت: شیوع کرونا برای نظام بهداشتی ایران آزمون مهمی است و قطعا ایران از این آزمون با موفقیت و سرافرازی بیرون می‌آید.

وی گفت: امیدوارم که ایران بتواند دارو و واکسن برای بیماری کرونا تولید کند و معتقدم که همکاریهای بین المللی در این زمینه در دستیابی هرچه زودتر به موفقیت بسیار مهم است که از آن نباید غافل ماند.

گفتنی است کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز دوشنبه اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کلید واژه ها: ایران و روسیه ویروس کرونا


( ۲ )

نظر شما :