سخنگوی وزارت خارجه: تریلیون‌ها دلاری که خرج دخالت در خاورمیانه شد می‌توانست خرج مردم آمریکا شود

۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۹۹۰۴۴۸ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکا گفت: تریلیون‌ها دلاری که خرج دخالت در خاورمیانه شد می‌توانست خرج مردم آمریکا شود.

به گزارش ایلنا، سید عباس موسوی در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و تنفرآمیز وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره مقابله ایران با ویروس کرونا این اظهارات عوامفریبانه را نشانه ای از ماهیت نفرت پراکن رژیم آمریکا دانست و دولت آمریکا را بدلیل تهدید آگاهانه برای در خطر قرار دادن سلامت مردم ایران از طریق تروریسم اقتصادی و پزشکی و ارتکاب جنایت علیه بشریت و نیز عملکرد بسیار ضعیف در مقابله با ویروس کرونا در داخل آمریکا، فاقد هر گونه وجاهت برای اظهار نظر پیرامون اقدامات ایران برای مقابله با ویروس کرونا دانست.

موسوی افزود: در حالی که آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده و شعار نخست آمریکا فقط در این فلاکت محقق شده و مردم آمریکا در شرایط بسیار وحشتناک و بغرنجی بسر می برند، مقامات وزارت امور خارجه آن کشور به ابراز نظر پیرامون اقدامات ایران برای مقابله با این ویروس آن هم براساس اطلاعات نادرست افراد شیاد و لابی های ضد ایرانی می پردازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: در سال های اخیر دولت آمریکا به اذعان خود حداقل ۹ تریلیون دلار برای دخالت در امور داخلی کشورهای خاورمیانه و ایجاد ناامنی و بی ثباتی در آن هزینه کرده است. از هزینه برای ایجاد و تقویت گروههای تروریستی مانند داعش تا معامله ننگین قرن که مرده به دنیا آمد. از این مقدار هزینه سرسام آور فقط ۲ تریلیون دلار آن در ۳ سال اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده است. به راستی اگر این هزینه های فوق سنگین برای دهها میلیون قشر فقیر، آسیب پذیر و کارتن خواب خود آمریکا- نه سایر مناطق جهان - بکار می رفت در این ایام مصیبت بار و کرونا زده در آمریکا شاهد گریه پرستاران آمریکایی از کمبود امکانات درمان، کیسه زباله پوشی کادر درمان و ضجه بیماران در آن کشور مدعی رونق و رفاه و حقوق بشر بوده ایم؟

موسوی گفت: این گونه اظهارنظر های سخیف نمی تواند ضعف عملکرد دولت ترامپ در خصوص مقابله با کرونا، شرایط بد اقتصادی و بازار سهام در آن کشور و فشار داخلی در ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و یا بحران آفرینی در خارج امریکا را از دید افکار عمومی پنهان کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در پایان تاکید کرد تمامی ارکان جمهوری اسلامی ایران با همراهی و همکاری مردم ایران برغم تحریم های یکجانبه، ظالمانه و غیر قانونی آمریکا به مقابله با کرونا خواهند پرداخت و از این آزمون سخت نیز با سربلندی و افتخار بیرون خواهند آمد.

کلید واژه ها: ایران و امریکا سید عباس موسوی


( ۳ )

نظر شما :