خالد بن سلمان تلاش کرد نقش عربستان در یمن را مثبت جلوه دهد

۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۱ کد : ۱۹۹۰۶۱۷ سرخط اخبار

معاون وزیر دفاع عربستان مدعی شد که این کشور کاملا از فراخوان سازمان ملل برای کاهش تنش‌ها و آغاز تجدید اعتمادسازی‌ها و ازسرگیری گفت‌وگوهای سیاسی میان طرف‌های یمنی حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم چاپ لندن، خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان با مثبت جلوه دادن نقش کشورش توییت کرد: با توجه به نقش پیشگام عربستان و تلاش مستمر این کشور در برقراری صلح و آرامش در منطقه با توجه به شرایط دشوار موجود، فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف عربی طرح جامعی را برای آتش‌بس به مدت دو هفته ارائه کرد.

بن سلمان در ادامه نوشت: امیدواریم که آتش بس دو هفته‌ای فضای سازنده‌تری را برای آرام کردن تنش‌ها، تلاش برای دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار و تمرکز تمامی تلاش‌ها بر حفظ سلامت و جان یمنی‌ها فراهم کند.

معاون وزیر دفاع عربستان مدعی شد که این کشور کاملا از فراخوان سازمان ملل برای کاهش تنش‌ها و آغاز اعتمادسازی‌های دوباره و ازسرگیری گفت‌وگوهای سیاسی میان طرف‌های یمنی حمایت می‌کند و توقف درگیری‌ها در یمن نشان دهنده تلاش ریاض برای برقراری آرامش در منطقه است.

او در ادامه مدعی شد: ریاض در مورد امنیت یمنی‌ها کوتاهی نکرده و هرگز در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد. اکنون زمان آن فرا رسیده که حوثی‌ها (نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن) درک کنند از دست دادن این فرصت به معنای از دست دادن منافع یمنی‌ها است.

همچنین بن سلمان بدون اشاره به حملات و تجاوزات کشورش علیه مردم یمن ادعا کرد: اینکه حوثی‌ها امروز به فراخوان‌ها برای مقابله جدی با ویروس کرونا پاسخ نمی‌دهند، تمامی یمنی‌ها را در معرض مشکلات بیشتری قرار داده و آنها سنگینی این بار را متحمل خواهند شد.

این مقام عربستانی در ادامه نوشت: در صورت شیوع ویروس کرونا، یمن امروز با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

او افزود: عربستان مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را به طرح حمایت انسانی سازمان ملل از یمن در سال ۲۰۲۰ اختصاص داده و ۲۵ میلیون دلار دیگر نیز به مبارزه با شیوع کرونا در یمن اختصاص خواهد داد.

سازمان بهداشت جهانی نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد نگرانی از بابت تأثیر و پیامدهای ویروس کرونا بر کشورهایی که از ساختار درمانی و پزشکی ضعیفی برخوردار و با شرایط فوق‌العاده و پیچیده‌ای مواجه هستند، وجود دارد و جامعه جهانی باید از این کشورها در برابر کرونا حمایت کند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :