مرز روسیه، خط مقدم تازه مقابله چین با کرونا

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۹۰۷۱۷ سرخط اخبار

چین همزمان با مقابله با ورود مبتلایان به کروناویروس به این کشور، به ویژه از روسیه که به خط مقدم تازه مقابله با کووید ۱۹ تبدیل شده، تست‌های مقدماتی دو واکسن آزمایشی کروناویروس جدید را تایید کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه "گلوبال تایمز" چین در سرمقاله خود نوشته است: روسیه با ۴۰۹ مورد مبتلا به کروناویروس که از این کشور به چین آمده‌اند، بزرگترین صادرکننده موارد مبتلا به چین لقب گرفته و شهروندان چینی که در خارج از این کشور هستند باید فعلا از بازگشت به کشور خود خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این روزنامه نوشته است: روسیه بزرگترین نمونه شکست در کنترل مبتلایان وارداتی است و می‌تواند هشداری برای دیگر کشورها باشد.
این سرمقاله می‌افزاید: مردم چین شاهد تبدیل روسیه به کشوری شدیدا متاثر از کرونا بوده‌اند. این مساله باید زنگ هشدار را به صدا در آورد. چین باید به طور سختگیرانه از ورود موارد مبتلا و شیوع مجدد این ویروس جلوگیری کند.
رسانه دولتی چین امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد، استان هیلونگ‌جیانگ در مرز شمال شرقی این کشور روز دوشنبه شاهد ۷۹ مورد مبتلای وارداتی تازه بوده که همه آنها شهروندان چین بوده‌اند که از روسیه به کشور خود بازگشته‌اند.
خبرگزاری شینهوا نیز امروز گزارش کرده که دو واکسن آزمایشی کرونا روی انسان آزمایش خواهند شد.
ستاد مقابله با کرونای چین روز گذشته تصمیم گرفت که منابع بهداشتی و پزشکی بیشتری را در  اختیار مرزهای خود قرار دهد تا موارد مبتلا تشخیص داده شده و از ورود آنان به این کشور جلوگیری شود.

کلید واژه ها: ویروس کرونا


( ۱ )

نظر شما :