سفیر ایران در دهلی: ایران انتظار دارد هند در مقابل تحریمهای ظالمانه آمریکا ایستادگی کند

۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۹۹۰۷۳۹ سرخط اخبار

سفیر ایران در هند تاکید کرد که ایران انتظار دارد دهلی نو و بقیه کشورهای جهان در مقابل تحریمهای ظالمانه آمریکا ایستادگی کنند.

سفیر ایران در دهلی: ایران انتظار دارد هند در مقابل تحریمهای ظالمانه آمریکا ایستادگی کند
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، علی چگنی سفیر ایران در دهلی نو در مصاحبه با هندوستان تایمز درباره همکاریهای دوجانبه ایران و هند برای مقابله با ویروس کرونا و همچنین تحریمهای یکجانبه آمریکا گفت‌وگو کرده است. 

وی در این مصاحبه گفت: ایران انتظار دارد هند و بقیه کشورهای جهان در مقابل تحریمهای ظالمانه آمریکا که به میلیون‌ها ایرانی آسیب زده است بایستند. 

وی با تشریح شرایط ویروس کرونا در ایران و توضیح اقدامات ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: نکته مهم این است که شرکتهای دارویی ایران تولید انبود کیتهای تست تشخیص را شروع کرده اند که برای تشخیص میزان مبتلایان بسیار اهمیت دارد. 

وی با بیان همکاریهای نزدیک دو کشور در زمینه مقابله با ویروس کرونا همچنین تاکید کرد که مبادلات ایران و هند در زمینه دارویی سابقه طولانی دارد و امیدواریم که این همکاریها باز هم تداوم یابد. 

سفیر ایران در دهلی نو همچنین اضافه کرد که ایران و هند حتی میتوانند در زمینه تولید واکسن کرونا با یکدیگر همکاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به غیرقابلپیش بینی بودن پایان بحران کرونا تاکید کرد که مبادله کالاها براساس پروتکلهای بهداشتی باید میان دو کشور ادامه یابد و این مساله میتواند حتی زمینه افزایش همکاریها را نیز فراهم کند.

چگنی در پاسخ به سوالی درباره تحریمهای آمریکا گفت: بخش بهداشت و درمان ایران اگر چه جزو مقاومترین بخشها در منطقه و جهان است اما مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر تحریمهای غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا قرار گرفته است.

آمریکا ادعا میکند که غذا و دارو و تجهیزات پزشکی از معافیتهای تحریمی برخوردار است اما مسدو بودن داراییهای ایران در کشورهای مختلف و ممانعت از دسترسی ایران به سیستمهای بانکی برای مبادله کشورها را از انجام هرگونه تجارت بشردوستانه با ایران منع کرده است.

وی افزود: تا کنون بسیاری از مقامات و چهره های بین المللی خواستار لغو تحریمها شده اند. ما انتظار داریم که جامعه بین المللی از جمله هند در مقابل تحریمهای آمریکا که به طور ظالمانه علیه ایران اعمال شده اند ایستادگی کنند.

انتهای پیام/م


نظر شما :