سیاستمداران دنیا از این پس بیش از گذشته برای جان انسان‌ها ارزش قائل شوند

۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۹۹۰۸۱۵ سرخط اخبار

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاستمداران و صاحبان قدرت در دنیای پسا کرونا باید به ارزش انسان ها توجه کرده و برای جان، آبرو و روح انسان ها در سراسر دنیا احترام قائل شوند.

شهاب الدین بیمقدار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیام هایی که شیوع کرونا برای سیاستمداران به همراه دارد، گفت: اولین درسی که گسترش ویروس کرونا برای سیاستمداران در نقاط مختلف دنیا دارد این است که اینقدر به قدرت خود ننازند و بدانند که خداوند قدرتی دارد که می تواند با یک ویروس کوچک کل جهان را برهم زند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر سیاستمداران باید از این پس بیشتر به بحث بهداشت و سلامت مردم بپردازند. این چندمین همه گیری جهانی است که رخ داده، فلذا دولت ها باید آمادگی بیشتری برای مقابله با این قبیل بیماری ها و تامین و حفظ سلامت مردم داشته باشند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین سیاستمداران و صاحبان قدرت باید به ارزش انسان ها توجه کرده و برای جان، آبرو و روح انسان ها در سراسر دنیا احترام قائل شوند. یکی از درس های کرونا برای سیاستمداران این است که به خاطر چند روز گذران این دنیا برای حفظ قدرت خویش با مردم بازی نکنند.

بیمقدار در پایان تاکید کرد: حقوق انسان ها باید در اولویت قرار گیرد. سیاستمداران دنیا نباید صرفا نگاهشان به خود باشد بلکه باید جامعه جهانی را ببینند. سیاست های ضد بشری که منجر به کشته شدن انسان های زیادی می شود باید کنار رود. انباشتگی ثروت خوشآیند نیست باید عدالت نسبی چه در سطح جهان و چه در داخل کشور ما برقرار شود.

کلید واژه ها: ویروس کرونا


نظر شما :