روسیه، ایران وآمریکا را به خویشتن‌داری دعوت کرد

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۹۹۰۹۴۳ سرخط اخبار

 ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی نسبت به تنش‌های بوجود آمده در خلیج فارس میان تهران و واشنگتن، دو طرف را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

سرگئی ریابکوف امروز شنبه با بیان این مطلب افزود: روسیه نگران تهدیدهای آمریکا علیه ایران در خلیج فارس است چرا که آمریکا اقدامات یکطرفه اش را دفاع از خود تفسیر می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش در حساب توئیتری خود قایق‌های ایرانی در خلیج فارس را تهدید به نابودی کرده بود.

وی نوشت که به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده‌، همه قایق‌های جنگی ایران را در صورت ایجاد مزاحمت برای شناورهای آمریکایی در دریا، هدف قرار داده و نابود کنند.

ترامپ در حالی به چنین فرافکنی روی آورده و فضای رسانه‌ای را از انتقادهای وارد شده به دولتش در مقابله با ویروس کرونا به موضوع رفتارهای نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس کشانده که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه(۳۱ فروردین) در اطلاعیه‌ای با رد خبر ایجاد مزاحمت برای ناوهای آمریکایی از سوی قایق‌های این نیرو و جعلی و هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از ماجرای ۲۷ فروردین‌ماه در خلیج فارس، اعلام کرد: مستندات، خلاف ادعای آمریکایی‌هاست و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش به تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا علیه نیروهای ایران در آب‌های خلیج فارس در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت:"‌نیروهای آمریکایی هیچ کاری با هفت هزار مایل دورتر از کشور خود ندارند که سبب شوند نیروی دریایی ما از ساحل خودمان در خلیج فارس سراغ آنها بروند."

کلید واژه ها: روسیه ایران و امریکا


( ۳ )

نظر شما :