ایران در مقایسه با سایر کشورها مدیریت بهتری در مقابله با کرونا داشت

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۳ کد : ۱۹۹۱۲۳۶ سرخط اخبار

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همراهی خوب مردم و اقدامات به موقع وزارت بهداشت باعث شد ایران در مقایسه با سایر کشورهای مطرح دنیا مدیریت بهتری در مقابله با شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درخصوص وضعیت مدیریت شیوع ویروس کرونا گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا وقتی قانونی در رابطه با کرونا وضع می‌شود دستگاه های نظارتی اقدام به جریمه و برخورد با افرادی می کنند که این قوانین را رعایت نمی کنند.

وی ادامه داد: در برخی از کشورهای اروپایی حتی جریمه های 150 یورویی برای عدم رعایت قوانینی مانند نداشتم داشتن ماسک و دستکش و عدم رعایت فاصله در نظر می گیرند. 

خداکرمی گفت: اما ما از لحاظ فرهنگی این کار را نکرده ایم زیرا باور داریم ادب و فرهنگ ایرانی بالنده تر از این ها است که ما بخواهیم مردم کشورمان را جریمه کنیم و مردم خودشان رعایت خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: وزارت بهداشت و مردم بهتر از خیلی از کشورهای اروپایی در مدیریت ویروس کرونا عمل کردند و سطح درک و شعور و فهم مردم ایران در مبارزه با کرونا در سطحی بود که می شود به آن افتخار کرد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در حوزه وضع قوانین سختگیرانه برای تعطیلی مترو در فروردین ماه و ادامه برخی قوانین مربوط به عدم بازگشایی مراکز تجاری آنچه شورای شهر تهران دلش می خواست برای شهر تهران اجرا شود محقق نشد و همین باعث شد هزینه پرداختی ما برای این بیماری بیشتر شد.

خداکرمی گفت: البته ویروس کرونا ویروسی ناشناخته بود و همین باعث شد برخی تصمیم گیری ها با کمی تأخیر گرفته شود البته کل دنیا هم با همین رخوت و عدم آگاهی مواجه شده و آن هم تصمیمات بهتری نسبت به ما نگرفتند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما با همین شرایطی که داشتیم و با تمام کمبودهایی که وجود داشت اگرچه می توانستیم بهتر باشیم ولی خیلی خوبتر از سایر کشورها عمل کردیم و من به وزارت بهداشت نمره خوبی می‌دهم.

وی افزود: اگر همه سازمان ها مانند شهرداری تهران به کمک وزارت بهداشت می رفتند حتما موفق‌تر بودیم اما همین امروز هم وقتی وضعیت خودمان را با دنیا مقایسه می کنیم باید نمره خیلی خوبی به وزارت بهداشت‌مان برای اقداماتش و به مردم برای همراهی با وزارت بهداشت بدهیم.

خداکرمی گفت: بخش درمان ما و بخش پیشگیری و شناسایی زودرس همه دست به دست هم دادند و در این میان مردم هم با همراهی خوب‌شان با ستاد ملی کرونا امروز وضعیت خوب کشورمان را در مدیریت شیوع این بیماری رقم زدند.

کلید واژه ها: ویروس کرونا


( ۳ )

نظر شما :