راز هواپیمای صهیونیستی در فرودگاه سودان فاش شد

۰۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۹۹۱۷۹۳ سرخط اخبار

هواپیمایی که اخیرا در سودان به زمین نشست و رسانه‌ها از فرود یک هواپیمای اسرائیلی خبر دادند، قصد نجات دلال رابطه مقام جدید سودانی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را داشته که به کرونا مبتلا شده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان چهارشنبه (دیروز) از فوت مشاور خود خانم «نجوی قدح الدم» خبر داد.

منابع آگاه به روزنامه «السودانی» گفتند که قدح الدم بر اثر ابتلا به کرونا به بیمارستانی در این کشور منتقل شده و بر اثر آن جان باخته است.

این منابع در گفت‌وگو با روزنامه یاد شده تصریح کردند: هواپیمای اسرائیلی که سه‌شنبه (هفته جاری) در فرودگاه خارطوم به زمین نشست وابسته به شرکت «آرو» ویژه امور اروژانسی پزشکی است و تیمی پزشکی در آن حضور داشت تا دکتر «نجوی قدح الدم» مشاور رئیس‌جمهور پیشین اوگاندا «یوری موسونی» را که به کرونا مبتلا شده بود، (برای درمان به فلسطین اشغالی) منتقل کنند.

تیم پزشکی وضعیت قدح الدم را در بیمارستان تخصصی «علیاء» بررسی کرد و زمانی که دید وضعیت وی اجازه انتقالش به خارج را نمی‌دهد یک پروتکل درمانی به همراه دارو برای وی تجویز کرد اما وی چهارشنبه فوت کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، نام نجوی قدح الدم به عنوان یکی از ترتیب‌دهندگان دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و البرهان در اوگاندا در فوریه گذشته بر سر زبان‌ها افتاد.

نام وی در سال ۲۰۱۵ نیز به عنوان شخصی که ترتیب سفر یوری موسونی به خارطوم را داده بود، در افکار عمومی مطرح شد؛ دیداری که پس از قطع روابط چندین ساله میان دو کشور رخ داد.

کلید واژه ها: سودان اسرائیل


( ۳ )

نظر شما :