سفیر واتیکان در ایران: شعر، بهترین زبان برای گسترش صلح است

۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۰۰:۴۴ کد : ۱۹۹۳۱۱۶ سرخط اخبار

ایسنا/اصفهان سفیر واتیکان در ایران، گفت: به راستی شاعران پیام آوران صلح هستند و شعر، بهترین زبان برای گسترش صلح است چرا که در مغز و قلب مردم نفوذ می‌کند.

اسقف لئو بوکاردی، امروز (جمعه- ۲۰ تیر ماه) در مراسم رونمایی از کتاب «طعنه سیاسی، پایان یک دموکراسی دروغین» در اصفهان که با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی از نمایندگان سفرای کشورهای اروپایی برگزار شد، اظهار کرد: اگر یک چیز برای رساندن پیام صلح و گفتگوی بین تمدن ها باشد، آن چیز فقط نوشتن و کتاب است و شاعران و هنرمندان همیشه نگهبان صلح بوده اند.

وی افزود: هنرمندان و شاعران اولین افرادی هستند که در جامعه خطر را در زمینه فقدان صلح احساس و گوشزد می کنند. در موسیقی، «بتهون» خود یک پیام آور صلح جهانی، پیوند تمدن ها و همنوایی فرهنگ های مختلف است که موسیقی اش سمفونی همزیستی مسالمت آمیز بوده است.

به گزارش ایسنا، سفیر واتیکان در ایران، گفت: پابلو نرودا خود شاعری برای صلح است که می گوید «تمدن ها باید در کنار هم رشد کنند و بدون صلح ثبات جهانی و آرامش و تعالی بشریت غیرممکن است.» به راستی شاعران پیام آوران صلح هستند و شعر، بهترین زبان برای گسترش صلح است چرا که در مغز و قلب مردم نفوذ می کند.

بوکاردی تصریح کرد: در ایران مولانا، شاعری جهانی و پیام آور صلح بوده است و ایران کشوری بوده که همواره برای صلح در طول قرن ها ثابت قدم بوده است و اولین منشور صلح و حقوق بشر را دارد. شعر فقط برای زیبایی و خیال نیست، بلکه شعر، درون انسان ها را بازسازی می کند و روان انسان را صیقل می دهد و اگر شعر برای صلح سروده شده باشد بهترین وسیله برای پیوند انسانی و گسترش مهربانی میان فرهنگ هاست.

وی ادامه داد: اصفهان از اولین مکان های دنیا بود که گفتگو بین دو تمدن رخ داد، میان مسلمانان و ارامنه (مسیحیان) و این مردم مهربان، ارامنه را با آغوش باز پذیرا شدند و به آنها آزادی عقیده و زندگی شرافتمندانه در اصفهان بخشیدند و سال هاست این دو فرهنگ در کنار هم مهربانانه زندگی می کنند.

سفیر واتیکان در ایران، خاطرنشان کرد: اصفهان شهر شعر است و ایران در زمان دولت اصلاحات بحث صلح و گفتگوی بین تمدن ها را جهانی کرد. در این میان مسئولیت شاعران، نویسندگان و اهالی رسانه بزرگ است و باید بی عدالتی را گوشزد کنند و کشف کنند و کمک این قشر برای بازسازی جوامع و صلح جهانی لازم است.

انتهای پیام

 


نظر شما :