تاکید تلویزیون ملی اسپانیا بر غیر قانونی بودن ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا

۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۰۰:۵۸ کد : ۱۹۹۳۱۲۲ سرخط اخبار

تلویزیون ملی اسپانیا در گزارشی با اشاره به نقش کلیدی سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش، گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر را درباره نقض قوانین بین‌المللی از سوی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایسنا، تلویزیون ملی اسپانیا شب گذشته در گزارشی با مطرح کردن این که سردار شهید قاسم سلیمانی فردی کلیدی و اصلی در جنگ با داعش در منطقه بود به گزارش انی‌یس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره نقض قوانین بین‌المللی از سوی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی طی حمله‌ای پهپادی اشاره کرده و نوشت: گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل اقدام آمریکا در قتل سردار سلیمانی را خودسرانه و غیر قانونی خوانده است.

این شبکه تلویزیونی در بخش دیگر از خبر تاکید کرد که سازمان ملل اطمینان داده است که آمریکا نتوانست شواهد و دلایل کافی در توجیه قتل ژنرال سلیمانی ارائه نماید.

شبکه ملی اسپانیا در ادامه افزود: شایان ذکر است که گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل در رسانه های دیگر اسپانیایی نظیر خبرگزاری رسمی اسپانیا (افه)، خبرگزاری اروپا پرس و روزنامه‌های معروف لاوانگواردیا و ال موندو نیز بازتاب گسترده ای داشته است.

بر اساس این گزارش، توجه تلویزیون ملی اسپانیا به این گزارش در پی این مطرح می‌شود که کالامار، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی با تاکید بر اینکه ترور سردار شهید سلیمانی و ۹ تن دیگر از همراهانش تخطی از قوانین بین المللی بوده، گفت که دولت آمریکا تا کنون نتوانسته است مدرکی قانع کننده ارائه کند که نشان دهد حمله‌ای ادامه دار یا قریب الوقوع منافع این کشور را تهدید می‌کرده تا از این طریق حمله به خودروی حامل سردار شهید سلیمانی را توجیه کند.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشش نوشته است که این اقدام نقض منشور سازمان ملل بوده و خواستار پاسخگویی در قبال ترورهای هدفمند با پهپاد و وضع مقرارتی کامل‌تر برای استفاده از این تسلیحات شد.

انتهای پیام


نظر شما :