در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور لبنان؛ روحانی: وزرای خارجه و بهداشت و رئیس هلال احمر ایران موظف به تماس مستمر با همتایان لبنانی شدند

۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۹۹۴۱۲۱ سرخط اخبار

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با میشل عون رئیس جمهور لبنان، ضمن ابراز همدردی از سوی دولت و ملت ایران با دولت و ملت لبنان، گفت: حادثه انفجار بندر بیروت برای ایرانیان نیز بسیار غم‌انگیز و اندوهبار بود و مردم ایران شریک درد ملت لبنان هستند.

به گزارش ایسنا، روحانی اظهار داشت: وزرای امور خارجه و بهداشت و درمان ایران و همچنین رئیس سازمان هلال احمر موظف شده‌اند تا با همتایان خود، به شکل مستمر در تماس باشند تا بتوانیم هر گونه نیازمندی و کمک به مردم و کشور دوست و برادرمان لبنان را به سرعت پاسخ دهیم.

در این گفت‌وگو رئیس جمهور برای جانباختگان حادثه انفجار در بندر بیروت رحمت و غفران الهی و برای آسیب دیدگان صبر و شفای عاجل از خداوند مسالت کرد و به رئیس جمهور لبنان اطمینان داد که هر زمان نیاز به هر گونه کمک و پشتیبانی داشته باشید، ملت و دولت ایران در کنار شما حضور داشته و از هیچ گونه همیاری و همراهی با ملت لبنان دریغ نداشته و نخواهد داشت.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت ایران در حادثه انفجار بندر بیروت، گفت: ملت لبنان همواره قدردان توجه و محبت ملت و دولت ایران به خود بوده و هست.

رئیس جمهور لبنان افزود: طبیعتا بررسی همه ابعاد این حادثه و جمع بندی خسارات و کمک های مورد نیاز زمان‌بر است، اما تاریخ روابط و دوستی دو ملت ایران و لبنان گواه آن است که هر گاه دولت و ملت لبنان نیاز به کمک داشته، ملت و دولت ایران از هیچ یاری و کمکی دریغ نداشته اند و عمیقا از احساسات برادرانه و دوستانه ایرانیان نسبت به خود سپاسگزاری می کنیم.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :