سفیر ایران از دیدار فرمانده نیروی قدس با مقام‌های عراقی خبر داد

۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۹۷۸۴۰ سرخط اخبار

سفیر ایران در بغداد خبر داد که فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سفر اخیر خود به عراق با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور عراق دیدار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایرج مسجدی»‌ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد،‌ امروز (شنبه) در گفت‌و‌گو با شبکه «العالم» از دیدار  سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با مقام‌های عراقی خبر داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت که سردار قاآنی در سفر اخیر خود به عراق با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و چند تن از مقام‌های این کشور دیدار کرده است.

ایرج مسجدی در ادامه تأکید کرد که «ایران به هیچ عنوان در امور داخلی احزاب و فراکسیون‌های عراق دخالت نمی‌کند؛ این در حالی است که این فراکسیون‌ها مشورت با ایران را ترجیح می‌دهند».

مسجدی همچنین گفت: «تحرکات ایران در عراق در چهارچوب تقویت دولت و تشویق فراکسیون‌ها و جریان‌های سیاسی به یکپارچگی صورت گرفته است».

وی همچنین گفت: «گروه‌های مقاومت با آمریکایی‌ها مشکل جدی دارند. ترامپ نباید کسی را تهدید کند یا اقدامی تحریک‌آمیز انجام دهد. اگر آنها علیه گروه‌های مقاومت اقدام کنند، مطمئنا [گروه‌های مقاومت] پاسخ خواهند داد».

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: «تمام فراکسیون ها، احزاب سیاسی و گروه‌های مقاومت عراق روابط مثبتی با ایران دارند».


( ۴ )

نظر شما :