یمن اقدام آمریکا در تحریم سفیر ایران در صنعا را محکوم کرد

۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۹۹۸۱۰۹ سرخط اخبار

دولت‌نجات ملی یمن اقدام آمریکا در تحریم سفیر کشورمان‌در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سبا نت، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیهای با اشاره به تحریم سفیر کشورمان در یمن از سوی آمریکا، ''اقدامات و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه نهادها و ملت های آزاده و مستقل'' را محکوم کرد.

در این بیانیه با اشاره به اقدام غیر قانونی آمریکا آمده است که این اقدام نشان دهنده بحران عمیق اخلاقی در دولت کاخ سفید است.

وزارت خارجه یمن با اشاره به سیاست های شکست خورده آمریکا تاکید کرد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن ماموریت خود را به خوبی و طبق عرف دیپلماتیک انجام می دهد و فعالیت او در چارچوب پایبندی کامل و احترام به حاکمیت و قوانین یمن است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: سفیر ایران با یک دولت یمنی اصیل تعامل دارد که اکنون در خاک خود حضور دارد و از منافع ملی خود دفاع می کند و تصمیمات ملی و مستقل خود را دارد.

در این بیانیه همچنین آمده است: سفیر ایران و دیگر دیپلمات های موجود در یمن مهمانان این کشور به شمار می روند و هرگونه اقدام علیه آنان اقدامی تحریک آمیز علیه تمام ملت یمن به شمار می روند.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه(۱۸ آذر) از اعمال تحریم علیه "حسن ایرلو"، سفیر ایران در یمن و دانشگاه بین‌المللی المصطفی خبر داد.

در این بیانیه همچنین از تعامل سفیر آمریکا با دولت مستعفی یمن انتقاد شده است.

انتهای پیام


نظر شما :