عمران خان: چرا باید به اسراییل برویم؟!

۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۶ کد : ۱۹۹۸۲۱۶ سرخط اخبار

نخست وزیر پاکستان گزارش‌ها درباره سفر نماینده‌ای از اسلام‌آباد به اراضی اشغالی را تکذیب کرد. وی همچنین برخی احزاب اپوزیسیون را به تلاش برای استفاده از ارتش برای براندازی و برکناری دولت مرکزی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از جئو، عمران خان، رئیس جمهور پاکستان در مصاحبه با Samaa TV در پاسخ به سوالی در ارتباط با سفر یک عضو کابینه دولت این کشور به تل آویو گفت: چرا باید وزیری از جانب کشور به اسرائیل سفر کند وقتی که اسلام آباد آن را به رسمیت نمی شناسد. این اخبار "بی اساس" هستند و "کمپینی کامل" در این مورد در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: سیاست‌های اسلام آباد ضد اسرائیلی است در نتیجه هرگونه خبر در رابطه با تماس پاکستان با اسرائیل جعلی و کاملا دروغ است.
عمران خان همچنین در باره تنش در روابط اسلام آباد با ریاض و ابوظبی به صورت تلویحی گفت: گرفتن وام‌های خارجی به دلیل مشکلات اقتصادی کشورها را دچار مشکلاتی می‌کند، امیدوارم به امید خدا پاکستان بر روی پای خود ایستاده و نیازمند کمک کسی نباشد.

عمران خان با ذکر این نکته که برخی احزاب مخالف دولت، قصد استفاده از ارتش برای براندازی و برکناری دولت مرکزی را دارند، گفت: منافع مخالفان دولت و اپوزیسیون با منافع کشور متفاوت است. ما خواهان حاکمیت قانون و عدالت در کشور هستیم. این یک خیانت آشکار است زیرا آنها از ارتش برای سرنگونی دولت دعوت می کنند.

او افزود: رده‌های ارتش بعد از آن که ژنرال قمر جاوید باجوا هدف انتقادهای رهبران احزاب اپوزیسیون طی تجمعات عمومی قرار گرفت "خشم" و "سرخوردگی" پیدا کردند.ژنرال باجوا به دموکراسی اعتقاد دارد. اگر ژنرال دیگری جای او بود، سریعا برخورد می کرد. رئیس ارتش پاکستان "عصبانی" است اما عصبانیت خود را "کنترل می کند".

نخست وزیر پاکستان در خصوص گزارش EU DisinfoLab بیان کرد، تحقیقات این سازمان غیردولتی شبکه هند که اطلاعات دروغ درباره پاکستان پخش می کرد را بر ملا ساخت.

وی افزود، همه نهادها از جمله ارتش پاکستان کنار او هستند و "در کشور روابط عالی بین مقامهای نظامی و غیرنظامی وجود دارد".

عمران خان در خصوص جنبش دموکراتیک پاکستان گفت، آماده روبرو شدن با هر چیزی است که این ائتلاف 11 حزبی به دنبال مطرح کردنش علیه او باشد.

او در خصوص تهدید اپوزیسیون برای استعفا از مجالس پاکستان بیان کرد: اگر آنها استعفا دهند برای پاکستان بهتر است.

وی افزود، اگر آنها به اسلام آباد بیایند به آنها کمک می کند. عمران خان گفت: آنها حتی اگر که من از آنها حمایت کنم نمی توانند یک هفته در اسلام آباد دوام بیاورند.

عمران خان تاکید کرد، فضا برای آنکه دولتش انتخابات سنا را یک ماه زودتر برگزار کند وجود دارد.

او همچنین بیان داشت، اگر سناتورها بر اساس کیفیتهایشان انتخاب شوند در این مجلس نقشی مفید ایفا خواهند کرد.


( ۱۴ )

نظر شما :

امیر ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۲
در پاکستان قدرت ارتش از قدرت اجرایی این کشور بیشتر است همه کاره نظامیان است آن رابطه با اسراییل با وساطت ترکیه در زمان نواز شریف برقرار شده بود (در مقاله همین سایت نوشته بود) آن جنگنده چینی مونتاژی ترکیه دارای سیستم اویونیک اسراییلی و سامانه غلاف (مانند سامانه قلاف اسراییلی در جنگنده رافایل فرانسوی )
حسام ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۲
به هر حال باید بازدید نخست وزیر رژیم اسرائیل را پس بدهید، جناب عمران خان. یادت هست که نوامبر سال 2019!