کاخ سفید: احتمالا تا چند هفته دیگر تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعلام می‌کنیم

۰۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۹ کد : ۲۰۰۰۳۸۷ سرخط اخبار

سخنگوی کاخ سفید ضمن مطرح کردن چند اتهام علیه مسکو، گفت دولت آمریکا بعد از تکمیل بررسی‌ها احتمالاً تا چند هفته دیگر تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعلام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در هفته‌های آتی خبر داد.

او در پاسخ به این سوال که چه زمانی واشنگتن اعلام خواهد کرد که آیا تحریم‌های اضافی علیه روسیه اعمال می‌شود یا خیر، گفت در طول چند هفته و نه ماه.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی در ادامه گفت: این روندی در جریان است و همانطور که می‌دانید این روند شامل بررسی نه تنها مداخله آن‌ها (روسیه) در انتخابات ۲۰۲۰، بلکه پاداش تعیین شده از سوی آن‌ها برای (هدف قرار دادن) سربازان (آمریکایی) و همچنین حمله به (شرکت آمریکایِ) سولار ویندز است. چند مولفه وجود دارد.

این مقام دولت آمریکا اظهار داشت: می‌خواهیم به تیم سایبری، تیم امنیت ملی برای تکمیل این روند زمان بدهیم. و البته مثل موارد دیگر رئیس‌جمهور گزینه پاسخگویی به روش آشکار و پنهان و در زمان مورد انتخاب خود را دارد. اما احتمال می‌دهم تکمیل این بررسی چند هفته طول بکشد و به ماه نرسد.

پیشتر و در ادامه تلاش‌های آمریکا و کشورهای اروپایی در حمایت از «الکسی ناوالنی»  چهره مخالف و جنجالی روسیه و همچنین اتهام‌زنی‌های اخیر واشنگتن به روسیه درباره مشارکت در حملات سایبری به سازمان‌های آمریکایی، منابع آگاه گفته بودند دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درصدد آماده‌سازی تحریم‌هایی علیه مسکو است.

این منابع به روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گفتند که تحریم‌ها به حملات سایبری گسترده اخیر به شبکه‌های رایانه‌ای سازمان‌های آمریکایی مربوط می‌شود که واشنگتن مدعی است، روسیه در آن نقش داشته است.

طبق این گزارش، مقام‌های دولت بایدن همچنین درصدد توسعه اقدامات دفاعی هستند تا دسترسی روسیه و دیگر رقبای پیشرفته ایالات متحده به شبکه‌های فدرال و خصوصی آمریکا را دشوار سازند.

اوایل بهمن ماه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال تقویت امنیت سایبری این کشور پس از حملات سنگین ماه گذشته به وزارت‌خانه‌ها و نهادهای حساس است.

اولین بار یکشنبه ۲۳ آذر رویترز در گزارشی از حمله یک گروه هکری پیچیده به وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم‌گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات خبر داد. اندکی بعد، خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت امنیت داخلی آمریکا هم که خود مسئول امنیت سایبری سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی است هدف حمله سایبری قرار گرفته و هکرها توانستند به ارتباطات داخلی این وزارتخانه دسترسی پیدا کنند. رویترز افزود این نفوذ بخشی از حمله سایبری است که روز یکشنبه وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا را نیز هدف قرار داده بود.

بعد از وزارت خزانه‌داری و تجارت و وزارت امنیت داخلی آمریکا، روزنامه «واشنگتن پست» از حمله سایبری به وزارت خارجه و موسسه ملی سلامت آمریکا (از شاخه‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور) خبر داد.

واشنگتن مدعی است که روسیه در این حملات سایبری نقش داشته اما مقام‌های مسکو هرگونه مداخله در این مسئله را رد کرده‌اند.


نظر شما :