گروه‌های فلسطینی فقط چند روز به اشغالگران فرصت داده‌اند

۰۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۲ کد : ۲۰۰۴۵۱۱ سرخط اخبار

جنبش حماس از طریق مصری‌ها نارضایتی خود را از وضعیت فعلی ابراز داشته و هشدار داد، با اقدامات دشمن و تلاشش برای تحمیل وضعیت جدید بر نوار غزه، شرایط کم کم به تنش نزدیک می‌شود و استمرار طرف اشغالگر در ارتباط دادن وضعیت انسانی و اقتصادی به مساله اسرا در نهایت به ازسرگیری درگیری‌ها منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، برخی منابع به روزنامه الاخبار لبنان گفتند: احتمالا این وضعیت در مرحله آتی برخی گروه‌های فلسطینی را برای افزایش فشارها بر اسرائیل به شلیک راکت به سمت شهرک‌های اطراف غزه موسوم به "غلاف غزه" در سوق می‌دهد.

به گفته این منابع، گروه‌های فلسطینی به تل‌آویو برای انتقال کمک‌های قطر، باز کردن گذرگاه‌ها و ورود مصالح لازم برای بازسازی تا پایان هفته جاری مهلت داده‌اند و در غیر این صورت، تنش در طول مرزها شدید خواهد شد و شکل‌های بزرگتر و وسیع‌تری خواهد داشت.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی بار دیگر پیشنهاد داد، کار انتقال کمک‌های قطر به غزه از طریق برنامه جهانی غذا، با ایجاد بن‌های خرید برای فقرا انجام شود اما جنبش حماس همچنان با این گزینه مخالف بوده و خواستار انتقال این مبالغ و پرداخت نقدی آنها به خانواده‌های اسرا است و این رویکرد را به قطری‌ها اطلاع داده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با محمد آل ثانی، وزیر خارجه قطر در دوحه به بررسی اقدمات قطر در زمینه بازسازی و کمک‌های مالی پرداخت.

آل ثانی در این دیدار گفت: این اقدامات با سرعت بالایی در دست انجام هستند.

همزمان تل‌آویو نیز مساله سربازان اسیر شده را به عنوان شرطی برای بهبود شرایط در غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها و آغاز بازسازی‌ می‌داند اما برخی منابع فلسطینی به الاخبار اطلاع دادند که میانجی مصر پیشنهاد جدیدی درباره اجرای مرحله اول قرارداد تبادل اسرا مطرح کرده است، او پیشنهاد کرده دو سرباز به نام‌های ابرهام منگستو و هشام السید آزاد شده و اطلاعاتی درباره دو سرباز دیگر شاؤول آرون و هدار گولدن داده شود و در مقابل دشمن اسرائیلی صدها اسیر از جمله تعدادی زن و کودک را آزاد کند، به گفته این منابع حماس منتظر پاسخ تل‌آویو است تا نظرش را به مصری‌ها انتقال دهد.

برخی منابع اطلاعاتی در مصر نیز پیشتر به روزنامه الاهرام این کشور گفته بودند که اشغالگران شرط کردند پیش از حل پرونده سربازان اسیر، باید توافق‌های جدید آشتی با حماس حاصل شود.

شبکه عبری زبان کان نیز فاش کرد، موشک‌های مقاومت که در نبرد شمشیر قدس از غزه شلیک شدند، زیرساخت‌های خدماتی شهر عسقلان از جمله مخزن سوخت این شهر را هدف قرار دادند که موجب آتش‌سوزی شد که تنفس را مشکل کرده و موجب مشکلاتی در ریه و چشم‌های شهرک‌نشین‌ها شد، همچنین این راکت‌ها موجب آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی این شهر در ارتباط با خطوط انتقال نفت دریای سرخ و عسقلان شد که روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت منتقل می‌کند.

انتهای پیام


نظر شما :