اتهام دادگاهی در آمریکا علیه یک ایرانی

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۹ کد : ۲۰۰۴۵۷۴ سرخط اخبار

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که دادگاهی در این کشور یک فرد ایرانی الاصل را به آن چه تلاش برای صادرات غیرقانونی لوازم آزمایشگاهی به ایران عنوان شده، متهم کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از یاهو نیوز، بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، دادگاهی در واشنگتن روز شنبه یک شهروند ایرانی ساکن کانادا را به تلاش برای خرید و صادرات غیرقانونی لوازم آزمایشگاهی از ایالات متحده به ایران متهم کرده است.
 
بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، هیات منصفه ویژه یک دادگاه فدرال در واشنگتن، رضا سرهنگ پور کفرانی ۴۶ ساله، معروف به رضا سرهنگ را که ساکن مونترال کاناداست به توطئه، پولشویی، نقض یک قانون مربوط به صادرات کالاهای آمریکایی و عدم ارائه اطلاعات مربوط به صادرات متهم کرده است.

بنابر ادعای این دادگاه، رضا سرهنگ پور به همراه یک فرد دیگر در نوامبر ۲۰۱۵ رایزنی ها با یک شرکت آمریکایی با هدف خرید لوازم آزمایشگاهی و صادرات آن به کانادا از طریق شرکتی به نام پرولایف گلوبال که متعلق به هر دوی آنها بوده است را آغاز کردند. 

آنها سپس تلاش کرده اند بدون مجوزهای لازم از سوی  نهادهای مربوطه آمریکایی، این لوازم آزمایشگاهی را ابتدا به کانادا و از آنجا به امارات متحده عربی و سپس ایران منتقل کنند.

بنابر این گزارش، اگر این اتهامات ثابت شود، این فرد ایرانی الاصل به جرم توطئه و عدم ارائه اطلاعات مربوط به صادرات به حبس تا پنج سال محکوم خواهد شد و مجازات مربوط به پولشویی نیز حداکثر ۲۰ سال حبس خواهد بود.


نظر شما :