رایزنی تلفنی رؤسای جمهور چین و عراق

۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۰:۲۷ کد : ۲۰۰۵۱۷۴ سرخط اخبار

رؤسای جمهور چین و عراق در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص اهمیت نقش شرکت‌های چینی در بازسازی عراق گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور در جریان تماس تلفنی با شی جین پینگ، همتای چینی خود صدمین سالگرد تأسیس حزب حاکم کمونیست این کشور را به وی تبریک گفت.

دو طرف بر عمق روابط تاریخی بین دو کشور عراق و چین، اهمیت توسعه چشم‌اندازهای همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی، نقش شرکت‌های چینی در بازسازی عراق، مشارکتش در بخش‌های زیر ساخت‌ها، انرژی و نفت که در خدمت منافع دو کشور دوست باشند، تاکید کردند.

رؤسای جمهور عراق و چین در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین بر لزوم تقویت همکاری فرهنگی میان دو کشور و افزایش شمار بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های چین تاکید کردند و نقش پکن را در کمک به بغداد در زمینه مقابله با ویروس کرونا از طریق ارسال واکسن و کارشناس برای کمک به کادر بهداشتی عراق را ارج نهادند.

دو طرف همچنین در خصوص تحولات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برهم صالح در جریان این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و هماهنگی برای مهار کردن بحران‌ها و کاهش تنش‌ها، گفت: امنیت، ثبات و حاکمیت عراق محور امنیت و ثبات منطقه است و به آن بستگی دارد.

انتهای پیام


نظر شما :