هدف قرار دادن روسیه بخش آسان ماجرا

جنگ تحریم ها، تازه آغاز شده است

۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰ کد : ۲۰۱۱۱۴۹ اخبار اصلی خاورمیانه
اختلال در عرضه انرژی، غذا، کالاهای کشاورزی و مسیرهای تجاری به ویژه اگر فشار بر کشورهای عضو ائتلاف ناعادلانه تقسیم شود، ممکن است تنش هایی را در زمینه ادامه تحریم ها موجب شود. 
جنگ تحریم ها، تازه آغاز شده است

نویسنده: ریچارد نفیو

دیپلماسی ایرانی: اعمال تحریم ها بر روسیه اگرچه آغاز خوبی داشت اما ادامه آن با دشواری هایی همراه است، به ویژه اگر مخالفان کرملین بخش هایی را هدف قرار دهند که به شدت به اقتصاد جهانی آسیب وارد می کند. اختلال در عرضه انرژی، غذا، کالاهای کشاورزی و مسیرهای تجاری به ویژه اگر فشار بر کشورهای عضو ائتلاف ناعادلانه تقسیم شود، ممکن است تنش هایی را در زمینه ادامه تحریم ها موجب شود. 

روسیه به دنبال تشدید این تنش ها و اقدامات تلافی جویانه خواهد بود. این است که نقاط تنش زا، اجرای منظم اقدامات بزرگ را دشوار می کند. 

آمریکا و متحدانش باید در همکاری با یکدیگر گامهای بهینه بعدی برای رژیم تحریم ها را شناسایی و یک واکنش جمعی را در برابر تلاش روسیه برای فرار از تحریم ها و اقدامات تلافی جویانه اش شکل دهند و یک جبهه واحد را در مقابل روسیه سامان دهند. آنها باید فشار به پوتین را تا جایی افزایش دهند که او را به تغییر مسیر مجبور کند نه تلافی جویی. هر تصمیم به تحریم تازه، باید به دقت ارزیابی و با پاسخ احتمالی روسیه ارزیابی شود. 

کشورهای ائتلاف باید به جای گام های تنبیهی سریع و ساده، بر توسعه معیارهایی تمرکز کنند که عملکرد روسیه را در سطح بین المللی مختل می کند، هزینه ها را برای روسیه افزایش و توانایی روسیه برای مقابله به مثل را کاهش می دهد. این رویکرد دقیق و سنجیده به حفظ مشارکت بین المللی در مقابل پوتین کمک می کند. 

ائتلاف تحریم ها همچنین باید به کشورهایی کمک کند که با اعمال تحریم بر روسیه بیش از بقیه آسیب می بینند. به دلیل تنوع بالای شرکای تجاری روسیه، ارزیابی دقیق خسارت هر کشور از قطع رابطه با روسیه امکان پذیر نیست. از این رو، تشریک هزینه ها به ویژه در میان گروه های منطقه ای از جمله اتحادیه اروپا می تواند راه حلی برای این موضوع باشد. 

مطمئنا هر تلاشی برای خاتمه جنگ و بازگرداندن نیروهای روسی به خانه از سوی روسیه متضمن برداشتن همه تحریم های اعمالی است، حتی اگر قرار باشد گفت وگوهای دو طرف تا مدتی طولانی ادامه یابد. به این ترتیب، برداشتن تحریم ها می تواند نقطه اختلاف قابل ملاحظه ای باشد. برخی از کشورها مانند ایالات متحده علاقه ای به برداشتن تحریم ها تا قبل از رسیدن به یک توافق دائمی و پایدار ندارند. برخی دیگر ممکن است خواهان تضمین هایی باشند. حتی برخی کشورها که منافع مشترکی با ایالات متحده دارند ممکن است خواسته های متفاوتی داشته باشند. 

پوتین قبلا اعلام کرده که ائتلاف تحریم ها را نوعی جنگ اقتصادی می داند. برخلاف ایران، کره شمالی یا سایر کشورهای تحت تحریم، روسیه می تواند ویرانی فیزیکی و اقتصادی در مقیاس جهانی ایجاد کند. بنابراین اعضای ائتلاف باید به دقت پیامدهای هر گونه تصمیم خود را ارزیابی کنند. آنها همچنین می توانند اطلاعات خود پیرامون کشورهایی که درصدد تضعیف رژیم تحریم ها هستند را با یکدیگر به اشتراک گذارند.

منبع: فارن افرز / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: تحریم های جدید تحریم روسیه امریکا و روسیه جنگ اوکراین خاورمیانه و جنگ اوکراین


( ۵ )

نظر شما :

ناشناس ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۹
ائتلاف . این کلمه را از کجا آورده اند . اوکراین تنها بود و تنها ماند و اگر نبود ترس روسها از عکس العمل مردمان روس تبار ، چه بسا با جنگی ویرانگر و کشتار ده ها هزار اوکراینی ، کار را آنجور کا می خواستند تمام می کردند . ائتلاف را ساخته اند تا مقاومت اوکراینی ها و دستان بسته ی روسها را به نان خودشان مصادره کنند .