سکوهای گازی رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های کروز حزب الله

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۸ کد : ۲۰۱۱۹۲۹ سرخط اخبار

یک روزنامه صهیونیستی نوشت، حزب‌الله با نمایش موشک‌های جدید می‌خواهد نشان دهد که هرگونه درگیری در آینده را به دریا خواهد کشاند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک نشریه صهیونیستی نگرانی خود را از موشک‌های جدید کروز دریایی حزب الله لبنان ابراز کرد و نوشت، خطر واقعی سلاح‌های جدید حزب الله این است که برخی از آنها ارتقا یافته‌اند یا از فناوری جدیدی استفاده می‌کنند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» روز یکشنبه در تحلیلی به قلم «ست فرانتسمن» نوشت، ویدئویی از حزب الله در فضای مجازی پخش شده نشان می‌دهد این گروه دارای چند مهمات جدید در زرادخانه همیشه در حال گسترش خود است.

بر اساس این گزارش، در طول این سال‌ها، حزب الله بیش از ۱۰۰۰۰۰ موشک و راکت ذخیره کرده است. با این حال، خطر واقعی این سلاح‌ها این است که برخی از آنها ارتقا یافته اند یا از فناوری جدیدی استفاده می‌کنند.

به نوشته جروزالم پست، ویدئویی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده است، ظاهراً نمایی از یک موشک کروز ضد کشتی «ابومهدی» را نشان می‌دهد.  یکی از حساب‌های توییتری در این زمینه نوشت: «ویدئوی جدید حزب‌الله موشک‌های کروز ضد کشتی ابومهدی نشان می‌دهد. این بدان معناست که ایران حزب‌الله را با طولانی‌ترین برد خود (بر اساس گزارش‌ها ۱۰۰۰ کیلومتر) مسلح کرده است.»

به نوشته این روزنامه، این مورد مهم است زیرا اگر معلوم شود که این موشک کروز ابومهدی است، برد آن تقریباً ۱۰۰۰ کیلومتر است، بنابراین می‌تواند سکوهای گازی در منطقه، نه تنها اسرائیل را تهدید کند.

در انتهای این مطلب امده است، حتی اگر حزب الله این سلاح را نداشته باشد، نشان می‌دهد که قصد چنین سلاح‌هایی دارد. این بدان معناست که حزب‌الله می‌خواهد نشان دهد که هرگونه درگیری در آینده را به دریا خواهد برد. حزب‌الله مدت‌هاست که می‌خواهد موشک‌های جدید ضد کشتی پرتاب کند. در سال ۲۰۰۶، حزب الله از یک موشک ضد کشتی «سی-۸۰۲ » برای هدف قرار دادن نیروی دریایی اسرائیل استفاده کرد.

چندی قبل نیز شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که حزب‌ الله زرادخانه موشک‌های بزرگ و وحشت‌انگیز در اختیار دارد . حزب‌الله ۱۰۰ هزار تیر موشک در اختیار دارد و قادر است هر نقطه از اسرائیل را به صورت دقیق هدف قرار دهد و این بدین معناست که اسرائیل از لحاظ راهبردی در تیررس موشک‌های «حسن نصرالله» قرار دارد.


( ۳ )

نظر شما :