یک نماینده مجلس خبر داد میزبانی ایران از مجمع پارلمانی اکو در سال ۱۴۰۲

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۳:۵۳ کد : ۲۰۱۲۰۳۵ سرخط اخبار

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از برگزاری مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی اکو در سال ۱۴۰۲ به میزبانی ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر به ارائه گزارشی از سفر خود به کشور آذربایجان جهت شرکت در مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی اکو پرداخت و نوشت:

«‏در مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی اکو(PAECO)در کشور آذربایجان، به‌عنوان نماینده ایران در کمیته زنان، جوانان و امور فرهنگی، ضمن اشاره به موفقیت‌های بانوان ایرانی و نقش بی‌بدیل جوانان درعرصه‌های مختلف، آمادگی ایران برای گسترش همکاری های فرهنگی در منطقه را اعلام کردم.

همچنین با اشاره به بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی و ‎قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به عنوان دست‌آورد مهم مجلس یازدهم، بر لزوم همگرایی بیشتر کشورهای دوست و همسایه در توجه به زنان، کودکان و جوانان تاکید کردم.

ایران در این دوره به عنوان نایب رئیس این مجمع انتخاب و سال آینده میزبان و رئیس پایکو خواهد بود. تلاش خواهیم کرد مشارکت کشورهای منطقه ارتقاء و قدرت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سازمان اکو برای ترسیم دنیایی جدید گسترده‌تر شود؛ لذا از سایر کشورهای منطقه دعوت می‌کنیم به اکو بپیوندند.»

به گزارش ایسنا، سومین نشست سالانه مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی اکو ۲۷ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در باکو برگزار شد. سازمان همکاری اقتصادی اکو که در سال ۱۹۸۵ میلادی تأسیس شد، یک سازمان منطقه‌ای بین دولتی است که هدف آن ارتقای توسعه اقتصادی پایدار برای کشورهای عضو خود و کل منطقه است. به غیر از اعضای مؤسس شامل ایران، ترکیه و پاکستان، همچنین کشورهای جمهوری آذربایجان، افغانستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و تاجیکستان دیگر اعضای این سازمان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

 
 
 


( ۱ )

نظر شما :