توکیو در حال بررسی ایجاد انبارهای اسلحه در نزدیکی تایوان

ژاپن خود را درگیر مناقشه چین می‌کند؟

۲۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۰۱۷۶۹۸ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
به گزارش رسانه ها، ژاپن در حال بررسی امکان ایجاد ده ها انبار مهمات و سلاح در جزایر خود در سواحل چین به منظور آماده سازی برای یک درگیری نظامی احتمالی است.
ژاپن خود را درگیر مناقشه چین می‌کند؟

نویسنده: یورگ رومر

دیپلماسی ایرانی: چین برای مدت طولانی به تایوان توجه داشته است و اساسا آن را بخشی از قلمرو خود می داند. چین تمایل خود را به فتح این کشور جزیره ای کوچک و حتی با استفاده از سلاح در صورت لزوم، پنهان نمی کند.

به گزارش رسانه ها، ژاپن در حال بررسی امکان ایجاد ده ها انبار مهمات و سلاح در جزایر خود در سواحل چین به منظور آماده سازی برای یک درگیری نظامی احتمالی است. روزنامه تجاری ژاپنی "نیکی آسیا" با استناد به ملاحظات مربوطه در وزارت دفاع گزارش داد نیروهای مسلح ژاپن که قرار است در صورت وقوع جنگ از این جزایر دفاع کنند، دسترسی بهتری به تجهیزات خواهند داشت. ژاپن در حال حاضر حدود 1400 انبار مهمات در سراسر کشور دارد که 70 درصد آنها در جزیره هوکایدو واقع شده اند.

وزارت دفاع تخمین می زند که نیروهای زمینی ژاپن طی دهه آینده به حدود 90 انبار مهمات اضافی نیاز خواهند داشت. نیروی دریایی نیز به حدود 40 انبار دیگر نیاز دارد. این روزنامه گزارش داد که یک پیشنهاد، ساخت نزدیک به 70 انبار مهمات را طی پنج سال آینده در نظر گرفته است. انبارهای جدید در جزایری مستقر خواهند شد که از نوک جنوبی جزیره کیوشو به سمت تایوان امتداد دارند. در این بیانیه آمده است که دولت توکیو مذاکراتی را با مقامات محلی و ساکنان جزایر در این زمینه آغاز خواهد کرد.

ژاپن در حال حاضر دستخوش تغییری تاریخی در سیاست امنیتی خود است و قصد دارد هزینه های دفاعی خود را به شدت افزایش دهد. قرار است بودجه دفاعی به جای یک درصد معمول، دو درصد تولید اقتصادی کشور باشد. این تغییر مسیر با توجه به فضای امنیتی صورت می‌گیرد که دولت توکیو آن را «جدی‌ترین و پیچیده‌ترین» پس از جنگ جهانی دوم توصیف می‌کند. بر اساس یک مقاله امنیتی اخیر، حضور نظامی چین در منطقه نشان دهنده "بزرگترین چالش استراتژیک" در تاریخ است. آمریکا نیز دیدگاهی مشابه دارد.

منبع: اشپیگل / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: ژاپن چین تسلیحات چین و ژاپن تایوان مناقشه تایوان ایالات متحده امریکا چین و امریکا امریکا و ژاپن


( ۲۹ )

نظر شما :