مقامات دولتی آنکارا باید رویکردهای مصرف و نحوه مدیریت آب را بررسی کنند

نگرانی مقامات ترکیه از خشکسالی در این کشور

۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۱۷۹۰۵ اخبار اصلی خاورمیانه
سال های اخیر، عدم صرفه جویی در مصرف آب و خشکسالی در ترکیه به یکی از نگرانی های اصلی مقامات ترکیه تبدیل شده است. وزارت آب و سیستم چاه ترکیه، به علت بحران خشکسالی و بحران های ناشی از تغییرات اقلیمی، خواستار صرفه جویی در مصرف آب شده است. بحران خشکسالی، جامعه جهانی و ترکیه را وادار به تغییر عادت های مصرف های آبی خود کرده است.
نگرانی مقامات ترکیه از خشکسالی در این کشور

نویسنده: بتول دیلماج

دیپلماسی ایرانی: سال های اخیر، عدم صرفه جویی در مصرف آب و خشکسالی در ترکیه به یکی از نگرانی های اصلی مقامات ترکیه تبدیل شده است. وزارت آب و سیستم چاه ترکیه، به علت بحران خشکسالی و بحران های ناشی از تغییرات اقلیمی، خواستار صرفه جویی در مصرف آب شده است. بحران خشکسالی، جامعه جهانی و ترکیه را وادار به تغییر عادت های مصرف های آبی خود کرده است.

به نقل از همه پرسی ها و تحقیقات صورت گرفته، افراد به شیوه ای ناخودآگاه و با توجه به عادت های روزانه خود، میزان آب بسیار گسترده ای را هدر می دهند. به نقل از تحقیقات صورت گرفته، حمام های طولانی، ظرف شستن یا حتی شیر های آب شکسته به هدر رفتن گسترده آب خواهند انجامید. در صورت باز ماندن شیر آب هنگام شستن دست هایمان، 75 درصد آب جاری، هدر خواهد رفت. به نقل از تحقیقات صورت گرفته، کاهش یک دقیقه ای مدت زمان استحمام، به صرفه جوی 18 تن آب در سال خواهد انجامید.

مصرف بهینه آب، مسئله بسیار مهمی است. به همین علت، باید در زندگی روزانه خود صرفه جویی کنیم. در ترکیه، برنامه های بسیاری برای حفظ و نگهداری آب باران درحال اجرا شدن است. می توانیم از آب باران برای باغداری و کشاورزی و سرویس های بهداشتی استفاده کنیم.

دورسون ییلدیز، رئیس سازمان سیاست های آبی ترکیه، به کاهش میزان باران در ترکیه به علت بحران تغییرات جوی در سال های اخیر اشاره کرد و گفت، کاهش میزان باران و بارش های جوی به خشکسالی خواهد انجامید. میزان بارش باران در استانبول با کاهشی 51.8 درصدی انجامیده است. کاهش میزان آب در قنات ها و آب های زیرزمینی و کاهش ذخایر آبی استانبول به بحرانی جدی خواهد انجامید.

 به باور وی، این خشکسالی ادامه خواهد یافت و به همین علت، وی خواستار صرفه جویی در مصارف آب توسط شهروندان و صنایع ترکیه و ایجاد آگاهی درباره بحران آب و رویکردهای مناسب برای صرفه جویی در مصرف آب شده است.

وی گفت: ترکیه در سال های پیش رو، چرخه های خشکسالی مختلفی را تجربه خواهد کرد. به همین علت، باید آگاهی شهروندان از این بحران را افزایش و رویکردهای مناسب برای صرفه جویی را ایجاد کنیم. مقامات دولتی باید رویکرد های مصرف خود و نحوه مدیریت خود را بررسی کنند. شهروندان نیز باید عادت های مصرف خود از آب را بررسی و تاحد امکان صرفه جویی کنند
 

منبع: دیلی صباح  

کلید واژه ها: ترکیه خشکسالی آب


( ۱۲ )

نظر شما :

علی ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۲
ترکیه با انهمه منابع ابی نگران از خشکسالی است اما ایران با وجود کمبود منابع ابی بی خیال خشکسالی است.5
ناشناس ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۹
بازم ترکیه و بارم علی پانترکه ...