اینجا مردم از پلیس متنفرند

نفرت بدون مرز

۱۲ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۲۰۴۰۳ اخبار اصلی اروپا
تظاهرات کنندگان در این راهپیمایی که مادر جوان کشته شده خواستار آن شده بود، شعار می دادند: «همه از پلیس متنفرند». پلیس گفت که حدود ۶۲۰۰ نفر در این راهپیمایی شرکت کردند، از جمله آسا ترائوره، فعال مدنی که با جنبش آمریکایی «جان سیاه‌پوستان مهم است» مرتبط است.
نفرت بدون مرز

نویسنده: میکائلا ویگل

دیپلماسی ایرانی: لطیفه بن زیاتن مراسم تشییع جنازه در نانتر را که کاملا شوکه شده است، ترک کرد. این زن فرانسوی که "مادر شجاع بانلیو" نامیده می شود، می گوید: «من از این خشونت ها ناراحتم.» این زن محجبه از زمانی که پسرش عماد توسط یک تروریست اسلام‌گرا در مارس 2012 به قتل رسید، هر روز با نفرت در مدارس، مراکز اجتماعی و زندان‌ها مبارزه می‌کند.

این زن 63 ساله مراکشی از آنچه در تظاهرات به خاطر ناهل تم، جوانی که بعد از ظهر پنجشنبه مورد اصابت گلوله افسر پلیس قرار گرفت، مشاهده کرد، نگران است و می گوید: «جوانانی را دیدم که از جامعه جدا شده اند.» او سعی کرد با جوانان عصبانی صحبت کند، اما موفق به توقف خشونت نشد.

خشونت تا ساعات اولیه صبح جمعه بر محله نانتر پاریس حاکم بود. در بسیاری از حومه های شهر شورش برپا شد و برای اولین بار حوادثی در مرکز شهر پاریس نیز رخ داد. بر اساس اعلام وزارت کشور، ۸۷۵ نفر در سراسر کشور دستگیر و ۲۴۹ مامور پلیس زخمی شدند. 5هزار افسر پلیس در منطقه بزرگ پاریس و 40هزار نفر دیگر در سراسر کشور مستقر شدند. 79 کلانتری و پادگان ژاندارمری مورد حمله قرار گرفت و آسیب دید. خسارت ها همچنین شامل 34 سالن شهر و 28 ساختمان مدرسه است. آشوبگران برای اولین بار به بانک ها و مغازه ها حمله کردند.

تظاهرات کنندگان در این راهپیمایی که مادر جوان کشته شده خواستار آن شده بود، شعار می دادند: «همه از پلیس متنفرند». پلیس گفت که حدود 6200 نفر در این راهپیمایی شرکت کردند، از جمله آسا ترائوره، فعال مدنی که با جنبش آمریکایی «جان سیاه‌پوستان مهم است» مرتبط است.

والری پکرس، رئیس شورای منطقه ای ایل دوفرانس گفت: حمل و نقل عمومی در ساعت 9 شب در بسیاری از مناطق حومه شهر «برای محافظت از رانندگان و مسافران» تعطیل شد. همچنین جرالد دارونین، وزیر کشور اعلام کرد که به بخشداران مناطق دستور داده اتوبوس ها و ترامواها دیگر از ساعت 9 شب تردد نکنند.

دولت از ادامه شورش ها می ترسد. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل را زودتر ترک کرد تا ریاست نشست بحران دیگری در پاریس را بر عهده بگیرد. پس از جمهوری خواهان، حزب ملی (RN) اکنون خواستار فعال شدن قوانین اضطراری همانند دوران جنگ الجزایر شده که مقررات منع آمد و شد شبانه را مجاز کرده و قبلا در جریان شورش های حومه شهر در سال 2005 اعمال شده بودند.

الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه، اعتراضات را "غیر قابل تحمل و غیرقابل توجیه" توصیف کرد. همه گزینه ها برای آرام کردن اوضاع، از جمله اعلام وضعیت اضطراری در نظر گرفته خواهد شد. بورن اعلام کرد که پلیس در عملیات های بعدی در تظاهرات از خودروهای زرهی استفاده خواهد کرد. 

منبع: فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ (آلمان) / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: فرانسه تظاهرات فرانسه مردم فرانسه تظاهرات پاریس خشونت خشونت پلیس نژادپرستی


( ۳ )

نظر شما :

علی اس ۱۲ تیر ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۲
ایران باید کاری که فرانسه درطول شورشهای اخیر ایران را انجام میداد تلافی کند خرج کردن مقداری پول برای تحریک تظاهر کنندگاان فرانسوی قاعدتا توجیه پذیر است