جهشی در صنعت اطلاع رسانی

کمک هوش مصنوعی به رسانه ها

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۲۱۳۱۸ اخبار اصلی اقتصاد و انرژی
در دنیای اخبار هوش مصنوعی شایستگی خود را در مقابله با خبرهای جعلی به اثبات رسانده است چرا که می تواند اطلاعات را به شکلی هوشمندانه تحلیل و درباره درستی و اعتبار خبر از طریق تحلیل محتوا و شناسایی منابع آن اظهار نظر کند.
کمک هوش مصنوعی به رسانه ها

نویسنده: احمد عمران

دیپلماسی ایرانی: در جهان مملو از تحولات فناوری، انقلاب فناوری رسانه همه مرزهای سنتی را پشت سر گذاشت و به لطف هوش مصنوعی و متاورس، توجه همه جهانیان را به خود جلب کرد. به لطف هوش مصنوعی و متاورس، بازتولید شخصیت های مشهور علمی، تاریخی، سیاسی، فرهنگی، هنری، ورزشی و حتی سرگرمی که سالها پیش فوت کرده اند و مشاهده تجربیات جدید آنها امکان پذیر شده است. 

در صنعت سینما، فناوری پیشرفته به سازندگان فیلم ها کمک می کند جلوه های ویژه حیرت انگیز و منحصر به فردی تولید کنند. هوش مصنوعی می تواند صحنه ها را خلق و کارگردانی کند و با بزرگترین فیلمنامه نویسان و کارگردانان جهان به رقابت بپردازد. هوش مصنوعی می تواند حتی کادر تصویربرداری و هنرپیشگان مجازی را به شکلی حیرت انگیز خلق کند. جالب اینجا است که به لطف این فناوری ابتکاری و کارآمد، بر میزان سرمایه گذاری و درآمد صنعت سینما در جهان افزوده شده است. 

در دنیای اخبار نیز هوش مصنوعی شایستگی خود را در مقابله با خبرهای جعلی به اثبات رسانده است چرا که می تواند اطلاعات را به شکلی هوشمندانه تحلیل و درباره درستی و اعتبار خبر از طریق تحلیل محتوا و شناسایی منابع آن اظهار نظر کند. هوش مصنوعی همچنین ترجمه محتوای خبری را تسریع و تسهیل می کند که موجب انتشار گسترده تر و سریع تر محتوای رسانه ای خواهد شد. 

هوش مصنوعی و متاورس همچنین به ابزاری مهم در صنعت تولید آگهی های تجاری تبدیل شده است چرا که به شرکت ها امکان می دهد تولیدات و خدمات خود را به شیوه هایی ابتکاری معرفی کنند. به لطف این پیشرفت مهم، هوش مصنوعی توانسته مقاله بنویسد و محتوای تبلیغاتی تولید کند که تشخیص دادن آن از تولیدات انسانی دشوار است. 

در زمینه تاثیرگذاری و پیش بینی رویکردهای جامعه نیز هوش مصنوعی با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از شبکه های اجتماعی می تواند رفتار رای دهندگان یا مصرف کنندگان  ترجیحات آنها را پیش بینی کند و سپس با تولید محتوای متناسب با رویکردهای جامعه، بر افراد جامعه تاثیر بگذارد.

منبع: عربی 21 / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: رسانه هوش مصنوعی عصر هوش مصنوعی اخبار اخبار جهان نقش هوش مصنوعی اطلاع رسانی


( ۱ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۷
هوش مصنوعی سرعت ان بیشتر از انسان واشتباه ان نیز بیشر از انسان است۔اطلاعات خود را از انسان میگیرد میتواند ویروس هم بگیرد۔اخبار اینترنت صحیح تر نیست۔راحت تر وسریع تر قابل دسترسی است۔