وقتی توان بازدارندگی پررنگ می شود

پیام جدید حزب الله

۰۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۱۴۶۰ اخبار اصلی خاورمیانه
طی هفت ماه اخیر که رژیم صهیونیستی شدیدا درگیر اعتراضات داخلی ششده است، نه تنها بحران امنیتی بی سابقه ای بدنه ارتش و به تبعش توان دفاعی، نظامی و امنیتی این رژیِم درگیر کرده است که همزمان با آن توان محور مقاومت هم دو چندان شده است تا جایی که از عزه تا لبنان اکنون مانورهای های موشکی و نمایشگاه های نظامی توسط گروه های مقاومت فلسطین و  حزب الله لبنان برگزار می شود. این آشکار سازی توان نظامی علاوه بر بازداندگی بدون شک می تواند نوعی موانه تهدید و موازنه وحشت را هم به دنبال داشته باشد. 
پیام جدید حزب الله

حسین فاطمی روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: طی هفت ماه اخیر که رژیم صهیونیستی شدیدا درگیر اعتراضات داخلی ششده است، نه تنها بحران امنیتی بی سابقه ای بدنه ارتش و به تبعش توان دفاعی، نظامی و امنیتی این رژیِم درگیر کرده است که همزمان با آن توان محور مقاومت هم دو چندان شده است تا جایی که از عزه تا لبنان اکنون مانورهای های موشکی و نمایشگاه های نظامی توسط گروه های مقاومت فلسطین و  حزب الله لبنان برگزار می شود. این آشکار سازی توان نظامی علاوه بر بازداندگی بدون شک می تواند نوعی موانه تهدید و موازنه وحشت را هم به دنبال داشته باشد. 

در همین راستا ایسنا، به نقل از خبرگزاری شهاب نیوز فلسطین گزارش داد که مقاومت فلسطین در چارچوب ارتقای توانمندی‌های نظامی و موشکی خود صبح امروز یک آزمایش موشکی از نوار غزه انجام داد و دو موشک آزمایشی را به سمت دریا شلیک کرد.

مقاومت در راستای آمادگی دائمی برای پاسخ به هرگونه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به تلاش‌های خود برای جمع‌آوری نیرو و افزایش توان نظامی خود ادامه می‌دهد. البته ۱۷ اوت نیز خبرگزاری‌های فلسطینی خبرهایی از انجام یک رزمایش موشکی بزرگ با توجه به تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه اسرا به ویژه در زندان نقب را منتشر کردند.خبرگزاری «صفا»ی فلسطین نیز به نقل از برخی منابع در مقاومت اعلام کرد که مقاومت در این رزمایش بیش از ۵۰ موشک از جمله تعدادی موشک «عیاش ۲۵۰» را به سمت دریا شلیک کرد.

به دنبال انجام سلسله مانورهای موشکی در غزه، یک رسانه عبری فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که درصدد حمله به غزه و ترور رهبران مقاومت و به ویژه جنبش حماس در این باریکه است، اما توان نظامی مقاومت فلسطین آن را از انجام این حمله باز داشته است.

پیام جدید حزب الله 

به موازات آزامیش  موشکی دیرزو یکشنبه در نواره غزه، شنبه این هفته نیز حزب الله لبنان دست به برگزاری نمیشگاهی از توامندهی های نظامی خود زد.  این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۴۵۲ متر مربع برگزار شده و در آن در کنار نمایش سامانه پدافند هوایی حزب الله و تجهیزات و خودرهای زرهی که در جنگ سال های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ و همچنین جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی و سال ۲۰۱۷ با گروه‌های تکفیری توسط حزب الله به غنیمت گرفته به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه به طور مشخص روی توان موشکی تمرزک شده بود و سامانه موشکی استرلا۲، سیستم موشکی QW و نیز سیستم موشکی سام ۸ ، سام۱۶ ، سام۱۴ ، سام۱۷ ، سام ۲۲ و مرصاد ۱۶ به نمایش درآمد.

البته حزب الله در۳۱ اردیبهشت ماه و چند روز مانده به بیست و سومین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان (پنجم خرداد /۲۰۰۰) از دست نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنوب لبنان برای اولین بار و با حضور رسانه های داخلی و خارجی رزمایش برگزار کرد؛ این رزمایش در یکی از پادگان‌های حزب الله در جنوب لبنان نزدیک به منطقه ملیتا در کنار شهر نبطیه برگزار و در آن از گلوله‌های جنگی استفاده شد و موشک‌ها و خودروهای نظامی حزب الله به نمایش درآمد و یگان‌های تخصصی از رسته‌های مختلف نظامی حزب الله قدرت خود را به نمایش گذاشتند. حزب الله در ۲۱ مردادماه نیز تصاویری از سامانه موشکی «ثارالله» را منتشر کرد.

آن طور که ایرنا گفته یکی از پیام های مهم برگزاری این رزمایش در نزدیکی مرز لبنان با سرزمین های اشغالی به رخ کشیدن توان نظامی حزب الله برای صهیویست ها بود و نشان داد مقاومت لبنان از هر زمانی آماده تر است و در صورت خطای رژیم صهیونیستی، کابوس صهیونیست ها به واقعیت تبدیل خواهد شد و اثری از این رژیم غاصب باقی نخواهد ماند.

تا چندی پیش حزب الله آموزش نیروهای خود و رزمایش هایش را کاملا به صورت مخفی و به دور از چشم رسانه ها انجام می داد و فقط یک نمایشگاه نسبتا بزرگ از دستاوردها و امکاناتش در لبنان آنهم در ملیتا در نزدیکی شهر نبطیه در جنوب لبنان داشت، اما در چند ماه گذشته تاکتیک و رویکرد حزب الله تغییر کرده و رزمایش های علنی و ایجاد نمایشگاه در برنامه های حزب الله قرار گرفته است که رونمایی روز شنبه حزب‌الله از موشک‌های ضد هوایی "سام ۶" در نمایشگاه نظامی در شرق لبنان یکی از این موارد است.

کلید واژه ها: اسرائیل حزب الله لبنان جنبش حماس نوار غزه سامانه دفاع موشکی


( ۴ )

نظر شما :