خودروهای ایرانی در خیابان های مسکو

امید ایران به حضور در بازار خودروی روسیه

۱۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۲۱۵۹۹ اخبار اصلی اقتصاد و انرژی
قطعات خودرو، محصولات تعمیر خودرو و خدمات پس از فروش و البته، خود خودروها را می توان در نمایشگاه بین المللی InterAuto ۲۰۲۳ که در مسکو برگزار شد، مشاهده کرد. غول های خودرو سازی ایرانی سایپا و ایران خودرو نیز محصولات خود را ارائه کردند. در شرایط فعلی، تولید کنندگان ایرانی می توانند، جایگاه خوبی در روسیه داشته باشند.
امید ایران به حضور در بازار خودروی روسیه

دیپلماسی ایرانی: خودروهای ایرانی و همچنین قطعات یدکی آنها در مسکو به نمایش درآمد. در نمایشگاه InterAuto 2023 می توان خودروهای ایران خودرو و سایپا را دید. در این نمایشگاه مدیرعامل «ایران خودرو» در مورد قیمت خودروهای ایرانی نیز صحبت کرد.

قطعات خودرو، محصولات تعمیر خودرو و خدمات پس از فروش و البته، خود خودروها را می توان در نمایشگاه بین المللی InterAuto 2023 که در مسکو برگزار شد، مشاهده کرد. غول های خودرو سازی ایرانی سایپا و ایران خودرو نیز محصولات خود را ارائه کردند. در شرایط فعلی، تولید کنندگان ایرانی می توانند، جایگاه خوبی در روسیه داشته باشند.

علیرضا عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، اینتراتو 2023 را نمایشگاهی بسیار خوب و در درجه اول در بخش قطعات یدکی عنوان کرد و به گستردگی نمایندگی سایر شرکت ها توجه کرد. وی گفت: «ایران خودرو در این نمایشگاه هم قطعات یدکی و هم خودرو را عرضه کرد.» وی در ادامه افزود: «در مورد آینده ایران خودرو در بازار خودرو روسیه، ممکن است، در خود مسکو خیلی خوش شانس نباشیم. با این حال، شانس موفقیت در سایر مناطق روسیه وجود دارد. امروزه ما می توانیم سالانه از 10هزار تا 20هزار خودرو به روسیه صادر کنیم. حداقل، چنین پیش بینی توسط تحلیلگران از شرکت ما ارائه شده است.»

روس ها می توانند، از نزدیک با خودروهای ایران خودرو آشنا شوند، تعدادی از این خودروها در سامانه تاکسیرانی کار می کنند. علیرضا عظیمی خاطر نشان می کند: بنابراین اولین قدم ها در این راستا برداشته شده است. ما 120 خودرو را به روسیه آوردیم، آنها توسط گمرک ترخیص شده اند و برخی از آنها قبلاً به عنوان تاکسی استفاده شده است. ما به طور مداوم برای بهبود کیفیت کار می کنیم. همین امر در مورد مدل IKCO Tara نیز صدق می کند. نسخه صادراتی تارا به مراتب بهترین است. ما امیدواریم که رانندگان روسی از آن راضی باشند.

قیمت خودروهای ایرانی در روسیه چقدر است؟ علیرضا عظیمی می گوید: ما به کمک آژانسی متوسل می شویم که خودروها را از ما خریداری می کند و سپس آنها را به مصرف کننده می فروشد. این امکان وجود دارد که آژانس به روش های مختلف – هم به اشخاص حقیقی و هم به اشخاص حقوقی – بفروشد. بر این اساس، برچسب قیمت به این دلیل متفاوت خواهد بود. همچنین قیمت ممکن است بسته به روش فروش – اقساطی یا اعتباری – متفاوت باشد. به این دلایل الآن قیمت دقیقی را نام نمی برم. آژانس واسط هم روی سود حساب می کند. به طور کلی، قیمت ایران خودرو در روسیه با قیمت ایران خودرو در ایران متفاوت خواهد بود.

به گفته علیرضا عظیمی، قطعات خودروی ایرانی هم اکنون در بازار روسیه وجود دارند و توانسته اند، جایگاه خود را در آن به خود اختصاص دهند. 

گفتنی است که آغاز رسمی فروش خودروهای ایرانی در روسیه در ماه ژوئن برنامه ریزی شده بود. هر دو طرف این را اعلام کرده اند. رانندگان روسی منتظرند و همچنان در حال بررسی مزایا و معایب خودروهای ایرانی هستند.

منبع: وستی کافکازا (روسیه) / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: روسیه ایران و روسیه خوردوسازی ایران ایران خودرو سایپا حضور خودروهای ایرانی در روسیه صادرات خودروهای ایران به روسیه صادرات به روسیه تارا دنا


( ۵ )

نظر شما :