محمود عباس و انتقاد از هولوکاست

اسرائیل در حال اجرای نظام آپارتاید در کرانه باختری است

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۱۶۹۷ اخبار اصلی خاورمیانه
از قبل هم قابل پیش بینی بودکه هتک حرمت به زنان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها بدون واکنش نخواهد بود، کما اینکه این اقدام هتاکانه خشم جنبش‌های حماس، فتح و جهاد اسلامی فلسطین و نیز گروه مقاومت عرین الاسود در نابلس واقع در کرانه باختری را برانگیخت و اقدام نیروهای اشغالگر در برهنه کردن پنج بانوی فلسطینی در الخلیل را به منزله هتک حرمت تمامی خانه‌های فلسطینی دانستند. 
اسرائیل در حال اجرای نظام آپارتاید در کرانه باختری است

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: اقدام اخیر نظامیان صهیونیست علیه زنان فلسطینی در الخلیل نشان داد که در انجام جنایت هیچ حد و مرزی نمی شناسند. اقدامی که البته بودن واکنش نبوده است و به نظر می رسدکه طی روزهای آتی هم ادامه پیدا کند. در همین باره روزنامه صهیونیستی هاآرتص، روز دوشنبه (۴ سپتامبر) نوشت که نیروهای اسرائیلی در جریان یورش به الخلیل، پنج زن فلسطینی را وادار کرده‌اند که در منزلشان برهنه شوند تا آن‌ها را تفتیش کنند.

 بر اساس این گزارش، این حادثه در جریان یورش حدود ۵۰ نظامی اسرائیلی به همراه دست‌کم دو سگ به ساختمان یک خانواده فلسطینی روی داده است.  هاآرتص با انتشار جزئیاتی بیشتر از این جنایت جدید نظامیان صهیونیست، پس از مصاحبه با این زنان فلسطینی و خانواده‌هایشان، تایید کرد که دو زن نظامی نقابدار اسرائیلی که مسلح بودند به همراه یک سگ آموزش دیده، پنج زن فلسطینی را در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی مجبور کردند، لباسهایشان را به طور کامل، درآورند و یکی یکی در مقابل چشمان آن‌ها برهنه راه بروند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست، یک زن فلسطینی را به همراه دختر و سه عروسش به این کار وادار کردند و آن‌ها را تهدید کردند که در صورت عدم اطاعت از این دستور، سگ را به جانشان خواهند انداخت. این در حالی بود که نظامیان مَرد، در حال بازرسی بدنی از مردان فلسطینی بودند بدون این‌که آن‌ها را مجبور به درآوردن لباس‌هایشان کنند. 

-    واکنش ها

از قبل هم قابل پیش بینی بودکه هتک حرمت به زنان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها بدون واکنش نخواهد بود، کما اینکه این اقدام هتاکانه خشم جنبش‌های حماس، فتح و جهاد اسلامی فلسطین و نیز گروه مقاومت عرین الاسود در نابلس واقع در کرانه باختری را برانگیخت و اقدام نیروهای اشغالگر در برهنه کردن پنج بانوی فلسطینی در الخلیل را به منزله هتک حرمت تمامی خانه‌های فلسطینی دانستند. 

در بیانیه جنبش حماس آمده است که این رفتار بیانگر واقعیت رژیمی است که عاری از هنجارها و ارزش هاست. تجاوز و هتک حرمت خانه‌ها و برداشتن حجاب مردم ما، از سوی نیروهای اشغالگر، جنایت و تشدید تنشی خطرناک است و رژیم اشغالگر بهای آن را با ضربات بیشتر  از سوی نیروهای مقاومت و قهرمان ما خواهد پرداخت.

از سوی دیگر، طارق سلمی، سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در واکنش به این هتک حرمت به زنان فلسطینی در الخلیل تجاوز صورت گرفته را به منزله تعدی و تجاوز به همه مردم فلسطین دانست و گفت: جنایت تعرض به بانوان ما، هر فلسطینی مجهز به اسلحه را موظف می‌کند که این سلاح را به سوی سینه و سر دشمن نشانه بگیرد و انتقام زنان آزاده‌ای را که مورد این تجاوز و تعدی خطرناک قرار گرفته‌اند، بگیرد.

فارس هم گزارش داد که گروه مقاومت عرین الاسود در نابلس واقع در کرانه باختری نیز روز سه‌شنبه هشدار داد که انتقام این تعدی به بانوان فلسطینی در الخلیل در راه است و تاکید کرد: «از جایی که فکرش را هم نمی کنید، برای ضربه زدن به شما خارج خواهیم شد و ضربه پشت ضربه دریافت خواهید کرد و آن وقت دیگر هشدار فایده‌ای نخواهد داشت.جنبش فتح نیز اعلام کرد که نظامیان اشغالگر با این اقدام خود از خطوط قرمز عبور کردند، و عاملان آن باید مسئولیت کامل تبعات این اقدام را برعهده گیرند زیرا هزینه این اقدام خود را پرداخت خواهند کرد.

البته هتک حرمت زنان فلسطینی تنها به واکنش گروهای مقاومت محدود نبود. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :« ‏ارتش جنایتکار اسرائیل علاوه بر ابتلا به جنون ترور و کشتار، به انواع بیماریهای مزمن روانی و اخلاقی مبتلاست.» وی در ادامه آورده است که جسارت بیشرمانه نظامیان رژیم صهیونسیتی نسبت به چند بانوی فلسطینی در هجوم به الخلیل، محکوم و مایه رسوایی حامیان این رژیم است. انتظار می‌رود سازمان ملل و نیز سازمان همکاری اسلامی به مسؤلیت خود عمل کنند.

نمایندگان اردنی هم خواهان اخراج سفیر رژیم صهیونیستی در امان و احضار سفیر اردن در تل آویو در پاسخ به جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه زنان فلسطینی شدند. ده‌ها تن از فعالان مراکشی دیروز جمعه در مقابل مقر پارلمان این کشور در اعتراض به سفر رئیس شورای مستشاران در پارلمان مراکش به اراضی اشغالی تظاهرات کردند. احمد ویحمان، رئیس دیده‌بان ضد عادی‌سازی روابط مراکش گفت که این تظاهرات در راستای اعلام مجدد محکومیت هرگونه عادی سازی روابط و تأکید بر موضع ثابت درباره مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله ملی است. رژیم صهیونیستی فلسطین را اشغال کرده و هر روز مردم آن را می‌کشد و به هتک حرمت مقدسات آنها می‌پردازد. نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنین پنج تن از زنان شهر الخلیل را برهنه کرده و با سگ‌های پلیسی به منازل آنها یورش بردند. این همان فاشیستی است که مسئولان مراکشی را برای پاک کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها به آنجا می‌کشاند. رژیم صهیونیستی از آنها با فرش قرمز استقبال می‌کند تا انزوای خود را از بین ببرد.

-    رژیم صهیونیستی در حال اجرای نظام آپارتاید در کرانه باختری

پیرو آنچه که احمد ویحمان، رئیس دیده‌بان ضد عادی‌سازی روابط مراکش پیرامون فاسشیم در سرزمین های اشغالی گفت، رئیس پیشین موساد معتقد است که رژیم صهیونیستی در حال اجرای نظام آپارتاید در کرانه باختری اشغالی است. تامیر پاردو، رئیس پیشین موساد تازه‌ترین مقام ارشد سابق صهیونیستی است که به این نتیجه رسیده که رفتار اشغالگران با فلسطینیان در کرانه باختری بر اساس نظام آپارتایدی است که در سال ۱۹۹۴ در آفریقای جنوبی پایان یافت.

پاردو در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی«آسوشیتد پرس» گفت، اینجا یک دولت آپارتاید وجود دارد، در سرزمینی که دو ملت در آن تابع دو نظام حقوقی هستند. پاردو به سخنان ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره آزادی رفت و آمد یهودی ها در کرانه باختری اشاره کرد و گفت که شهروندان یهودی می‌توانند سوار خودروهای خود شوند و هر کجا که می‌خواهند (به جز نوار غزه) رانندگی کنند، در حالی که فلسطینی‌ها نمی‌توانند به همه جا سفر کنند.وی گفت که دیدگاه‌های او درباره وضعیت کرانه باختری افراطی نیست ، بلکه واقعی است. پاردو که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به عنوان رئیس موساد فعالیت داشته است، توضیح نداد که آیا در زمان ریاست موساد نیز همین عقاید را داشته است یا خیر. 

- محمود عباس و انتقاد از هولوکاست 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ماه پیش طی سخنانی در شورای انقلابی جنبش فتح که متن آن به تازگی منتشر شده، گفته است که آلمان نازی، یهودیان را به دلیل نقش اجتماعی آن‌ها در حوزه مسائل مالی به قتل رسانده است. عباس افزود که «آنها می گویند که هیتلر، یهودیان را به خاطر یهودی بودن کشت و اروپا از یهودیان به دلیل یهودی بودن آنها متنفر بود. اما به وضوح توضیح داده شد که اروپاییان به خاطر نقش اجتماعی یهودیان با آنان خصومت می‌ورزیدند.»

رهبر تشکیلات فلسطینی گفت که تعدادی از نویسندگان هم این نظر را ابراز کرده‌اند و از جمله به نقل از کارل مارکس، که خود یهودی بود، گفته است که «خصومت با یهودیت به عنوان یک دین نبود، بلکه به خاطر نقش اجتماعی آن بود.» محمود عباس در توضیح اظهاراتش گفت که دلیل مخالفت اروپاییان با یهودیان «به پول و دریافت ربا و امثال آن ارتباط داشت.»

در ترجمه اظهارات رهبر فلسطینیان توسط موسسه تحقیقات خاورمیانه، که یک نهاد وابسطه به رژیم صهیونیستی است، به نقل از او آمده است که یهودیان یکی از عوامل شکست آلمان در جنگ جهانی اول بودند. آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی هم این نظر را عنوان کرده بود. محمود عباس گفته است که دلیل نفرت هیتلر از یهودیان این بود که از نظر او «آن‌ها دست به خرابکاری می‌زدند» و افزوده است که «فقط می‌خواهیم این نکته را روشن کنیم که مسئله به یهودیت و یهودی‌ستیزی مربوط نبود.

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطین ایران موساد شهر الخلیل اردن مراکش بنیامین نتانیاهو حماس جنبش جهاد اسلامی عرین الاسود


( ۳ )

نظر شما :