جنجال بزرگ در اراضی اشغالی پس از زیرگرفتن مخالفان نتانیاهو در تظاهرات

بی بی پس از نیسمال جنایت باید برود

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۵۴۳۸ اخبار اصلی خاورمیانه
اعتراضات دنباله‌دار شهرک نشینان در سرزمین‌های اشغالی علیه سیاست‌های نتانیاهو به نقطه تعیین کننده ای رسیده است. با توجه به جنجال بزرگ سیاسی و رسانه ای پس از زیر گرفتن مخالفان بی بی در جریان اعتراضات، اکنون بیش از هر زمان دیگری فضا برای برکناری نتانیاهو مهیا است و نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود را در یک قدمی حذف از عالم قدرت و سیاست می‌بیند. به ویژه که آن رسانه‌های عبری زبان اذعان دارند، هم فاصله اعتراضات کوتاه‌تر و هم بر شدت و وسعت آن افزوده شده است؛ هم چنانی که تظاهرات شنبه شب در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو در مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی  به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس تل آویو به معترضان یورش بردند.
بی بی پس از نیسمال جنایت باید برود

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: اعتراضات دنباله‌دار شهرک نشینان در سرزمین‌های اشغالی علیه سیاست‌های نتانیاهو به نقطه تعیین کننده ای رسیده است. با توجه به جنجال بزرگ سیاسی و رسانه ای پس از زیر گرفتن مخالفان بی بی در جریان اعتراضات، اکنون بیش از هر زمان دیگری فضا برای برکناری نتانیاهو مهیا است و نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود را در یک قدمی حذف از عالم قدرت و سیاست می‌بیند. به ویژه که آن رسانه‌های عبری زبان اذعان دارند، هم فاصله اعتراضات کوتاه‌تر و هم بر شدت و وسعت آن افزوده شده است؛ هم چنانی که تظاهرات شنبه شب در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو در مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی  به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس تل آویو به معترضان یورش بردند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، منابع رژیم صهیونیستی از تلاش پلیس این رژیم برای متفرق کردن معترضان در مقابل وزارت جنگ این رژیم خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند که هزاران معترض بار دیگر امروز (شنبه) در تل آویو علیه و بنیامین نتانیاهو کابینه ی وی تظاهرات کردند. رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در تل آویو تظاهرات کرده و خواستار برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند. تظاهرات کنندگان همچنین خواستار ‌توافق فوری برای مبادله اسرا با مقاومت در غزه هستند. منابع رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در جریان تظاهرات ضددولتی در تل آویو زخمی شده است. به گفته این منابع، یکی از تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو این نیروی پلیس را مورد حمله قرار داده و او را مجروح کرده است. هزاران اسرائیلی مجددا در تل آویو دست به تظاهرات زده و خواستار برکناری فوری نتانیاهو شدند. در همین راستا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد ۳ تظاهرات کننده با خودرو زیر گرفته شده و زخمی شدند.

-    تظاهرات مجدد خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو

علاوه بر تظاهرات شنبه شب، خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه، یکشنبه شب بار دیگر مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو تظاهرات برگزار کردند. به گزارش الجزیره، خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه یکشنبه شب در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو برگزار کرده و خواستار امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت شدند. به نوشته رسانه‌های عبری‌زبان، تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی، بر لزوم تسریع کابینه نتانیاهو در امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه تأکید کردند. روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد: خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه مقابل دفتر نتانیاهو در قدس اشغالی دست به تظاهرات زدند. این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: تظاهرات کنندگان خواستار توافق فوری مبادله اسرا برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه شدند.

همزمان خانواده‌های اسرای صهیونیست بازداشت شده توسط گروه‌های مقاومت در نوار غزه به اعتراضات خود علیه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام مذاکراتی غیرمستقیم با جنبش حماس ادامه داده و او را متهم کردند که به دلیل تسلیم بودن در برابر فشارهای چهره‌های افراطی در ائتلاف دولتی‌اش، در روند دستیابی به قرارداد تبادل اسرا با حماس مانع‌تراشی می‌کند اما آنها به فعالیت‌های خود تا زمانی که این کابینه را برکنار کنند، ادامه خواهند داد. این خانواده‌ها در کنفرانس مطبوعاتی که روز شنبه در ورودی ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو برگزار شد، تاکید کردند که «نتانیاهو عامدانه مانع از دستیابی به قرارداد تبادل اسرا می‌شود در حالی که گروگان‌ها در اسارت می‌میرند، نتانیاهو از اسموتریچ (وزیر دارایی رژیم صهیونیستی) و ایتامار بن گویر (وزیر امنیت ملی این رژیم) می‌ترسد اما ما به فعالیت‌هایمان تا زمان سرنگونی او ادامه خواهیم داد.»

-    جنجال بزرگ در اراضی اشغالی پس از زیرگرفتن مخالفان نتانیاهو در تظاهرات

زیر گرفتن جمعیتی از تظاهرات‌کنندگان ضد بنیامین نتانیاهو و خواستارِ آزادی سریع اسیران صهیونیست در نوار غزه، جنجال بزرگی در اراضی اشغالی به راه انداخت. به گزارش ایسنا، در پی رویدادهای تظاهرات ضد دولتی در اراضی اشغالی، یک وزیر صهیونیست روز شنبه گفت که برخی از تظاهرکنندگان می‌خواهند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر را ترور کنند. شبکه ۱۲ عبری زبان شامگاه شنبه به نقل از میری رگو، وزیر حمل و نقل و عضو کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی گزارش داد: تظاهرکنندگانی هستند که می‌خواهند نتانیاهو را ترور کنند. رسانه‌های عبری زبان روز شنبه نوشتند که پنج تظاهرکننده در جریان تظاهرات تل‌آویو که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و تبادل اسرا با حماس شده بودند، زخمی شدند، در حالی که پلیس اسرائیل از زخمی شدن یک افسر زن در جریان تظاهرات خبر داد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: هزاران اسرائیلی در چندین منطقه در سراسر اسرائیل تظاهرات کردند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و انعقاد قرارداد تبادل اسرا شدند. در همین راستا، بنی گانتس، وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: حادثه زیر گرفتن با خودرو در تل‌آویو هولناک و مستحق محکومیت است و همه ما باید هر گونه خشونت را محکوم کنیم. وی افزود: تشبیه تظاهرکنندگان به دشمنان و متهم کردن آنها به قصد ترور نتانیاهو، بی‌مسؤولیتی ملی است. همچنین گدعون ساعر، رهبر حزب امید نو در مورد حادثه زیرگیری با خودرو در تل‌آویو، گفت: «حادثه زیر گرفتن با  خودرو در تل‌آویو یک جنایت آشکار و جدی ناشی از نفرت است. سیستم مجری قانون باید برای مقابله با آن اقدام کند. عامل را به دست عدالت بسپارید این نشانه دیگری از وخامت وضعیت جامعه اسرائیل در روزگاری است که دشمنان ما از هر سو به ما حمله می‌کنند. ما در لبه پرتگاه هستیم - شما باید به خود بیایید!»

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اشغالگر نیز تاکید کرد که خشونت خط قرمزی است که تحت هیچ شرایطی نباید از آن عبور کرد. وی حادثه زیر گرفتن تظاهرکنندگان در اعتراضات شنبه شب را بسیار جدی دانست و آن را به شدت محکوم کرد. هرتزوگ گفت: ما نباید به ششم اکتبر (اختلافات داخلی) برگردیم، باید برای حفظ وحدت اسرائیل دست به هر کاری بزنیم، ما تنها باید با هم دشمنی که در مقابل ما ایستاده است را شکست دهیم. یائیر لاپید، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که «حادثه زیر گرفتن با خودرو نتیجه مستقیم تحریک دولت و دستگاه سم پاش است. پلیس باید طبق قانون با این موضوع برخورد کند و این رویداد ما را از تظاهرات تا زمانی که اسرا برگردانده شوند و این دولت بد سقوط کند، بازنخواهد داشت.»

-    بی بی پس از نیسمال جنایت باید برود

نیمسال از عملیات طوفان الاقصی گذشت و روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به بدتر شدن اوضاع رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون، خواستار کناره گیری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم از قدرت شد. به گزارش ایرنا  و به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارش خود نوشت: ۶ ماه از جنگ در غزه می‌گذرد و از هفتم اکتبر گذشته تا کنون وضع اسرائیل هر روز بدتر می‌شود. این روزنامه افزود: باید به جنگ پایان دهیم و اسرا را بازگردانیم و باید بنیامین نتانیاهو برود.

همزمان و در تحولات مرتبط با اسیران صهیونیستی که در اختیار حماس بودند، نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی، نخست وزیر این رژیم را به شدت مورد انتقاد قرار داده و او را مسوول مرگ اسیران صهیونیستی دانست. به گزارش ایسنا، «عوفر کاسیف» تنها عضو یهودی حزب عربی «الجبهه» در کنست در پیامی توئیتری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مستقیما به باد انتقاد گرفت و گفت نتانیاهو اسرای صهیونیستی را تدریجی و با آگاهی می‌کشد. کاسیف پس از تایید مرگ «ایلاد کاتسیر» یکی از اسیران صهیونیستی در نزد حماس، اینگونه از نتانیاهو انتقاد کرد. این انتقاد و اتهام نشانگر تنش‌های سیاسی فزاینده درباره نحوه عملکرد نتانیاهو در پرونده اسیران است. اظهارات کاسیف بیانگر ناامیدی و خشم عمیق از کوتاهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی یا بی‌کفایتی او در حل این بحران و تضمین سلامت اسرای صهیونیستی است.


( ۲ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۲
تصور نکنید شخصی که بجای ابشان می اید بهتر ز این جنایت کار است۔تحریکات ایشان وگروههای در اختیار ایشان ادامه خواهد یافت۔ماهیت ذاتی ووجودی اسرائیل این است۔