واقعیت هایی که دنیا فهمید

دستاورد حمله ایران به اسرائیل

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۵۵۶۴ اخبار اصلی خاورمیانه
شهریار شهریاری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: عر بستان و ترکیه که داعی راهبری دنیای اسلام را داشتند چهره آنها بر همه مشخص شد و فهمیدند که تنها رهبر دنیای اسلام امام خامنه ای هستند.
دستاورد حمله ایران به اسرائیل

نویسنده: شهریار شهریاری

دیپلماسی ایرانی:

1- اسرائیل قدرت بادکنی خود را به نمایش گذاشت و جهانیان فهمیدند که بدون کمک قدرت های فرا منطقه اسرائیل آسیب پذیرترین کشور است. 

2- اسرائیل حتما از بین خواهد رفت چون حامیانی آنها ابدی نیستند و روزی این حامیان گرفتاری های خود را خواهند داشت و به تامین امنیت اسرائیل قادر نخواهند بود. 

3- اسرائیل از بین خواهد رفت چون هیچ سربازی تعلق مکانی به اسرائیل ندارد و قطعا در شرایط سخت فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد و به کشورهایی که آمده اند خواهند رفت. 

4- اسرائیل از بین خواهد رفت چون سیستم حکومتی آنها تحت نفوذ قدرت های خارجی و در حقیقت بازیگران قدرت های خارجی هستند و نگاه آنها به سیاست و منافع ملی نگاه مستقلی نیست. 

5- با این حمله توجهات دنیای مسلمان از عربستان و ترکیه به ایران چرخید و مسلمانان جهان فهمیدند که این تنها ایران است که بدون توجه به سیاست های استعمارگران و ابرقدرت ها قدرت مستقل دارد و می تواند در هر زمان منافع مسلمانان را حفظ و دفاع کند. 

6- ایران امروز تنها کشور مسلمان جهان است که می تواند معادلات قدرت در جهان را تغییر دهد و منافع و امنیت خود و حامیان خود را تامین کند.

 7- دنیای اسلام و خود ایران متوجه شد که در هر شرایطی ایران در برابر جهان غیر مسلمان تنهاست و اتحاد همه ابرقدرت ها علیه ایران ثابت و تغییر ناپذیر است.

 8- در این حمله ثابت شد که حق و حقیقت برای ابرقدرت ها موضوع بازی با کلمات است و هر چه منافع آنها را تامین می کند آن حق است و لاغیر. در این شرایط ایران نیاز به یک سلاح بازدارنده ای دارد که بتواند در صورت تهدید مقابله به مثل کند. 

9- عر بستان و ترکیه که داعی راهبری دنیای اسلام را داشتند چهره آنها بر همه مشخص شد و فهمیدند که تنها رهبر دنیای اسلام امام خامنه ای هستند.

 10- ایران برای تنبیه اسرائیل و دشمنانش دیگر نیازی به ورود گروه های نیابتی ندارد و در صورت نیاز می تواند اسرائیل و هر کشوری را تنبیه کند چون توانایی موشکی و پهپادی ما در عرض چند ساعت بر آمریکا و دار و دسته اش مشحص شد و هزینه تحمیلی به آنها از 1.3 میلیارد دلار فراتر رفت و این وضعیت حمایت لجستیکی از اسرائیل نمی تواند دائمی باشد.

کلید واژه ها: حمله اسرائیل حمله ایران به اسرائیل حمله تلافی جویانه سپاه حمله موشکی سپاه ایران و اسرائیل حمله اسرائیل به ایران حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق


( ۱۰۸ )

نظر شما :

ایرانی ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۵
سوالی که پیش میاد این وضعیت می تواند دائمی باشد یعنی ما همیشه توان این رو داریم که هر دفعه صدتا صدتا موشک شلیک کنیم
احمد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۳
خدا وکیلی این چی میگه 10 ردیف روده درازی؟؟؟؟؟؟
یوسف اکبری ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۵
من موندم احسان موحدیان و احمد کاظمی چرا در این موارد قلم فرسایی نمی کنند و فقط از ترکیه و آزربایجان مطلب می نویسند
خسرو ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۵
حمله به اسرائیل و بی تفاوتی شورای امنیت سازمان ملل نشان داد که جمهوری اسلامی ایران قدرت بزرگی است و هیچ کشوری براحتی نمی تواند با ایران دشمنی کند سوالی که مطرح می‌شود اینست که ، دشمنان و بخصوص امریکا و اسراییل با چه راه‌هایی قصد ضربه زدن به ایران را خواهند داشت ؟ یکی از نقاط ضعف مان اقتصاد و معیشت مردم است گرانی ها دمار از روزگار مردم در آورده است یکی دیگر حملات فرهنگی دشمن با رونق دادن بی دینی( ضعف مکارم اخلاقی و دله دزدی از حقوق ملی ) است دیگری گروه‌های تجزیه طلب کردی مستقر در سوریه و پ ک ک و ... خداوند پشتیبان ملت ایران شود
سام ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۳
به نظرم باید منتظر نشست و دید پدافند هوایی ایران در برابر عکس العمل اسراییل توان مقابله خواهد داشت یا نه ؟ اگر پدافند هوایی هم مثل موشکها و پهپادها موفقیت آمیز عمل کند به طور حتم اسرائیل برای همیشه به گوشه رینگ خواهد رفت
دلسوز ایران ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۹:۳۹
ترکیه و باکو از اسراییل کمتر نیستند ،هر دو کشور بر روی نژاد و قومیت و توهمات و خیالات ارضی تشکیل شده و دشمن ذاتی و تاریخی ایران هستند و امثالهم سرباز و عوامل آنها در ایران هستند
وحید ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۹:۴۸
پاسخ دادن به اسرائیل و نمایش قدرت به جهانخواران (انگلیس،فرانسه، آمریکا) یک طرف ماجرا بود و نشان دادن شجاعت و توانایی به مدعیان رقابت با ایران (امثال ترکیه، عربستان و البته بتازگی پاکستان) طرف دیگر ماجرا که اینها هم بدانند علیرغم هارت و پورتی که میکنند ۳ دولت توسری‌خور هستند که هیچگاه جرأت کاری در این حد را ندارند.
احسان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۴
آفرین