از آلاسکا تا کاخ سفید

۱۰ شهریور ۱۳۸۷ | ۰۳:۲۴ کد : ۲۵۶۳ اخبار اصلی
سارا پیلین،‌معاون مک کین کیست؟
از آلاسکا تا کاخ سفید
پس از انتخاب جوزف بایدن، به عنوان معاون باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008، جان مک کین، معاونی را انتخاب کرد که تاریخ امریکا به خود ندیده بود.
 
سارا پیلین، اولین زنی است که به عنوان معاون در حزب جمهوری خواه انتخاب می شود. وی که تنها 44 سال سن دارد یکی از شک های بزرگ انتخابات ریاست جمهوری امریکا به حساب می آید.
 
ساراپیلین کیست؟
سارا لوئیز هیث پیلین در تاریخ 11 فوریه سال 1964 در آیاداهوی امریکا به دنیا آمد. پس از تولد سارا، خانواده وی به آلاسکا مهاجرت کردند. خانم پیلین در سال 1984 در مسابقه دختر شایسته شرکت کرد اما از آنجا که در این مسابقه مقام دوم را به دست آورد نتوانست در دور نهایی شرکت کند. کسب مقام دوم در این مسابقه شاید یکی از دلایل حضور وی به عنوان آقای مکین باشد. چرا که خانم پیلین با کمک هزینه تحصیلی که جایزه او در این مسابقه بود به دانشگاه آیداهو راه یافت و در رشته روزنامه نگاری ادامه تحصیل داد و پس از پایان تحصیلات خود به عنوان گزارشگر ورزشی برای شبکه های تلوزیونی کار می کرد.
 
خانم پیلین در سال 1988 ازدواج کرد و اکنون مادر پنج فرزند است. او همچنین به شغل ماهیگيری بسیار علاقه دارد.
 
فعالیت های سیاسی سارا پیلین از سال 1992 آغاز شد، وی در این سال در شهر واسیلا به سمت نماینده شورای شهر انتخاب شد و پس از آن در سال 1996 به رای بسیار بالایی شهردار شهر واسیلا شد. یکی از اقدامات مهم وی در این دوره عمل به وعده خود مبنی بر کاهش 60 درصدی مالیات بر اموال بود که سبب شد وی در سال 1999 با رای بیشتری برای بار دوم به عنوان شهردار انتخاب شود.
 
در سال 2002 خانم پیلین نامزد معاون فرماندار آلاسکا شد که نتوانست این پست را به دست آورد. اما در سال 2006 توانست فرماندار آن زمان آلاسکا، فرانک مارکوسکی را با فاصله زیادی شکست دهد و به عنوان نماینده جمهوری خواهان انتخاب شود. سپس با شکست کاندیدای دموکرات ها در سن 42 سالگی اولین زن و جوانترین فرماندار تاریخ آلاسکا شد.
 
اکنون با انتخاب سارا پیلین به عنوان معاون مکین، تحلیلگران بر این باورند که وی می تواند هواداران هیلادی کلینتون در حزب دموکرات را به سمت خود جذب کند. می توان گفت این تنها برگ برنده ای است که وی در دست دارد چراکه بی تجربگی وی برای اداره ایالات متحده و بخصوص سیاست خارجی از بزرگ ترین انتقاداتی است که به وی وارد می شود. منتقدان وی بر این باروند که یک ملکه زیبایی که چهار سال عضو شورای شهر بوده و 10 سال به عنوان شهردار یک شهر 6 هزار و 500 نفری فعالیت می کرده نمی تواند معاون خوبی برای رییس جمهور امریکا باشد. اما از سوی دیگر اعتقادات مذهبی وی یکی از برگ های برنده است که اکنون در دست حزب جمهوری خواه قرار دارد.

نظر شما :