عمان: از اعلام حضور رئیس جمهوری ایران در نشست شوکه شدیم

۰۹ شهریور ۱۳۸۷ | ۲۳:۱۴ کد : ۲۵۶۷ اخبار اصلی
یکی از مسئولان عمانی در گفت و گو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن اعلام کرد، دولت عمان هیچ تصمیم و نیتی برای دعوت از رهبران غیر عضو شواری همکاری خلیج فارس برای شرکت در نشست آتی این جلسه که قرار است روز سه شنبه در عمان برگزار شود، ندارد.
عمان: از اعلام حضور رئیس جمهوری ایران در نشست شوکه شدیم

این در حالی است که حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت و گوی هفتگی خود با خبرنگاران که هفته گذشته برگزار شد، گفته بود، امیر قطر به ایران آمده بود تا به طور رسمی از محمود احمدی­نژاد، رئیس جمهوری ایران دعوت کند تا در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در عمان شرکت کند.

 

این مقام عمانی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: «ما با اعلام این خبر شوکه شدیم، تا کنون توجیهی برای این کار به دولت عمان ارسال نشده است. سلوک دولت عمان همواره بر این بوده که نشست­های سران شورای همکاری خلیج فارس را با حضور رهبران عضو شورا برگزار کند. تا کنون در نشست­هایی که در عمان برگزار شده از رهبران غیر عضو و خارجی دعوت به عمل نیاورده­ایم.»

 

وی در ادامه افزود: «همیشه عرف بر این بوده کشور میزبان خود حق دعوت از اعضا یا طرف­هایی که مد نظر دارد، داشته باشد و در نشست­های آینده نیز تنها کشورهای عربی عضو شورا حضور خواهند داشت.»

 

روزنامه الشرق­الاوسط در آخر می­نویسد، تلاش بسیاری کرده است که با وزارت امور خارجه قطر تماس بگیرد اما موفق به تماس با این وزارت خانه نشده است.


نظر شما :