سگولن رويال در انديشه رقابت با سارکوزى

۰۹ آذر ۱۳۸۷ | ۲۰:۱۸ کد : ۳۳۱۲ اخبار اصلی
سگولن رویال، با وجود این که متحمل شکست در برابر رقیب سر سخت خود مارتین اوبری شد، اما بنا به گزارش روزنامه­های فرانسوی همچنان به فکر رقابت با نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه است.
سگولن رويال در انديشه رقابت با سارکوزى

سگولن رویال، با وجود این که متحمل شکست در برابر رقیب سر سخت خود مارتین اوبری شد، اما بنا به گزارش روزنامه­های فرانسوی همچنان به فکر رقابت با نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه کسی که در سال 2006 در یک رقابت تنگاتنگ از وی شکست خورد، است.

 

مجله فرانسوی پاريس مچ در این باره گزارش داد، پس از اعلام نتايج انتخابات حزب سوسياليست فرانسه، برخى از طرفداران سگولن رويال، نامزد پيشين انتخابات رياست‌جمهورى فرانسه هنوز آرام نگرفته‌اند.

 

مانوئل والس، يکى از طرفداران وفادار رويال درباره نتايج انتخابات گفت: «قطعا دادگاه‌ها و محکمه‌هايى براى بررسى وجود خواهند داشت.»

 

اين در حالى است که رويال به نوبه خود در تلاش براى برقرارى آرامش در جو کنونى است.

 

وى در پى اعلام نتايج انتخابات خطاب به طرفداران خود اعلام کرد، « از شما مى‌خواهم که آرام باشيد. من به انتخابات رياست‌جمهورى سال 2012 مى انديشم و براى پيشرفت به شما، عقايد و افکارتان نياز دارم. 2012  همين فردا است و ما بايد از همين الان تلاش‌هاى خود را براى پيروزى در اين انتخابات آغاز کنيم.»

 

پس از جدال و مبارزه تنگاتنگ مارتين اوبرى و سگولن رويال دو مدعى رياست حزب سوسياليست فرانسه، سرانجام اوبرى با کسب 67 هزار و 451 رأى و با اختلاف تنها 102 رأى از رقيب خود رويال، دبير اول حزب سوسياليست فرانسه شد. سگولن رويال نيز در اين رأى‌گيرى 67 هزار و 349 رأى به دست آورد.

 

مارتين اوبرى 58 ساله، سياستمدار فرانسوى و از اعضاى پرسابقه حزب سوسياليست فرانسه است که از سال 2001 شهردارى شهر ليل فرانسه را بر عهده دارد. وى همچنين در اوايل دهه 1990 وزير کار و در اواخر آن دهه وزير امور اجتماعى فرانسه بوده است. اوبرى دختر ژاک دلور، سياستمدار و اقتصاد‌دان فرانسوى است. ژاک دلور دو دوره رئيس کميسيون اروپايى بوده است.

 

اوبری پس از اعلام پیروزیش توسط رهبری حزب سوسیالیست فرانسه گفت: «نخستين وظيفه‌ من،‌ ديدار با سگولن رويال است، البته اگر او قبول کند.»

 

در همین حال در بيانيه حزب از اين دو زن خواسته شده تا آتش‌بس کنند و به هکاری با يکديگر بپردازند. ژان - مارک اورول، رهبر پارلمانى حزب نیز گفت: «ما بايد به اين برنامه‌ تلويزيونى مسخره پايان دهيم.»

 

در همین رابطه و در تحلیل درباره انتخاب مارتین اوبری به سمت ریاست حزب سوسیالیست فرانسه، پايگاه خبرى تحليلى ورد سوسياليست در تحليل انتخاب مارتين اوبرى شهردار شهر ليل فرانسه به سمت دبير اولى حزب سوسياليست اين کشور اعلام کرد، انتخاب اوبرى به عنوان دبير اول حزب سوسياليست فرانسه در واقع پايانى بر مبارزه سياسى چهار روزه درون حزبى ميان اوبرى و رقيب وى سگولن رويال بود.

 

حزب سوسياليست اصلى‌ترين حزب چپگراى طبقه متوسط جامعه فرانسه است که در رأس ساير احزاب مخالف نيکلا سارکوزى، رئيس‌جمهوری محافظه‌کار اين کشور قرار دارد.

 

اين حزب تنها چند روز پس از اتهامات دوجانبه‌اى که دو رقيب انتخاباتى درباره دستکارى در رأى‌ها به يکديگر وارد آوردند، هم ‌اکنون با روشن شدن آرا و برنده نهايى سعى دارد با واحد نشان دادن خود زمام اداره امور در فرانسه را در دست بگيرد و اندک اندک نيکلا سارکوزى را از صحنه قدرت برکنار کند.


نظر شما :