تايمز: سقوط درآمد هواپیمایی‌ها

۱۴ آذر ۱۳۸۷ | ۰۱:۲۸ کد : ۳۳۶۰ اروپا
در بریتانیا بسیاری از خطور هوایی کوچک اعلام ورشکستگی کرده یا رو به ورشکستگی هستند که حتی حس رقابت میان شرکت ها را نیز از بین برده است.
تايمز: سقوط درآمد هواپیمایی‌ها

روزنامه نیویورک تایمز سرمقاله امروز خود را به کابینه باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا اختصاص داده و با عنوان نمایندگی بعدی ژنرال نوشته است، باراک اوباما کابینه ای متشکل از اعضای سابق کادر کاخ سفید در دوران بیل کلینتون را برای پیشبرد سیاست های خود انتخاب کرده است. چهره های بارز و شناخته شده ای چون هیلاری کلینتون، رم امانوئل و رابرت گیتس که همه با خبرگی، اندیشه ها و آرایشان آگاه هستند. در این میان آقای هولدر را نیز به عنوان دادستان کل کاخ سفید انتخاب کرده است.

 

در ادامه این یادداشت آمده است، آقای هولدر یکی از چهره های شناخته شده امریکا است که سابقه درخشانی در امور قضایی، در وزارت دفاع و سیاست امنیت خارجی امریکا داشته است. وی همچنین یکی از افرادی است که با تشکیل زندان گوانتانامو مخالف بود. موضوعی که به یک مورد مثبت در پرونده اش تبدیل شده است. اما در این میان سئوالی که وی باید به آن در برابر نمایندگان سنا پاسخ دهد درباره نقش او در حوادث پس از 11 سپتامبر هنگامی که به شدت از تدابیر امنیتی دولت بوش انتقاد می­کرد، است. آیا وی مخالف گسترش امنیت در جامعه است؟ وی در برخی از محاکمه های قضایی علیه مجرمان 11 سپتامبر که گناهشان در آن حوادث ثابت شده بود نیز لب به انتقاد گشود که تعجب بسیاری را برانگیخت. ایشان قبل از این که در سمت جدیدشان در کابینه باراک اوباما مشغول به کار شوند باید به پرسش های مطرح در این رابطه به طور مفصل توضیح دهند.

 

روزنامه ایندیپندنت سرمقاله امروز خود را به اقتصاد آشفته دنیا اختصاص داده و با عنوان اکنون وقت آن است که از بحران گذر کنیم اما اگر رکود بگذارد، نوشته است، چرا شرکت­ها و بانک­های بزرگ تا این اندازه نگران بحران اقتصادی هستند در حالی که دولت­های آنها وعده داده­اند که هر گونه حمایت مالی را از آنها دریغ ندارد. دولت بریتانیا، دولت فرانسه، دولت آلمان و دیگر دولت های اروپایی همگی تعهد داده­اند که از بانک­ها و بنگاه­های اقتصادی حمایت کنند، پس این همه نگرانی برای چیست؟ پاسخ بسیار روشن است. رکود اقتصادی و خاطرات ناشی از آن به اندازه ای شدید است که حتی اگر دولت­ها هم بخواهند با تزریق پول بانک­ها و بنگاه­های اقتصادی را از خطر ورشکستگی نجات دهند، کاری از پیش نخواهند برد.

 

روزنامه تایمز سرمقاله امروز خود را به بحران مالی و تاثیر آن بر خطوط هوایی اختصاص داده و با عنوان سقوط برای درآمدهای هواپیمایی­ها نوشته است، بحران اقتصادی این روزها به اندازه­ای گسترش یافته و به سرعت ریشه می­دواند که دیگر دامنه آن تا شرکت­های هواپیمایی نیز رسیده است. در بریتانیا بسیاری از خطور هوایی کوچک اعلام ورشکستگی کرده یا رو به ورشکستگی هستند که حتی حس رقابت میان شرکت ها را نیز از بین برده است.

 

در ادامه این یادداشت آمده است، کار زمانی بیخ پیدا می­کند که متوجه می­شویم بحران اقتصادی دامنگیر هواپیمایی­های بزرگی چون بریتیش ایر ویز و کی ال ام ایرفرانس شده است. اگر این شرکت های عظیم نیز بخواهند ورشکست شوند در کنار خطوط هوایی ورشکسته امریکایی که سال ها است ساز ورشکستگی می­زنند بحران اقتصادی به صنعت هوایی نیز رخنه خواهد کرد و می­توان گفت فلج شدن خطوط هوایی نزدیک خواهد بود. 


نظر شما :