احتمال خداحافظى طالبانى از سياست

۱۶ آذر ۱۳۸۷ | ۱۸:۱۷ کد : ۳۳۶۸ اخبار اصلی
بيمارى جلال طالبانى را از سياست دور مى کند
احتمال خداحافظى طالبانى از سياست

منابع آگاه عراقى با اشاره به نشست سه روزه حزب اتحاديه ميهنى کردستان که از روز سه شنبه دو دسامبر در اربیل آغاز شده بود، از تصميم اين حزب براى کنار گذاشتن جلال طالبانى از رياست حزب اتحاد میهنی کردستان به دلیل بیماری­اش خبر دادند.

  

برخى منابع آگاه عراقى روز جمعه 5 دسامبر اعلام کردند، قرار است جلال طالبانى رئيس جمهوری عراق از رياست حزب اتحاد ميهنى کردستان کنار گذاشته شود.

 

اين منابع با بيان اين خبر افزودند، اين برکنارى به دلیل وضعیت جسمانى و بيمارى طالبانى است که به سبب آن طالبانى جای خود را به برهم صالح و کسرت رسول معاونان خود تحويل خواهد داد.

 

به گزارش منابع خبری، تصميم برکنارى طالبانى در اوج درگيرى‌ها و دو دستگى‌هاى موجود در حزب اتحاد ميهنى کردستان اتخاذ مى‌شود به طورى که برهم صالح و کسرت رسول و شمارى از اعضای حزب مذکور با اين تصميم موافقت کرده‌اند.

 

منابع آگاه از نشست حزب، همچنين اعلام کردند، طالبانى که مجبور شده است تا از رياست حزب کناره‌گيرى کند موافقت کرده تا پسرش قباد که مقيم ایالات متحد است هيچ مسئوليتى در حزب بر عهده نگيرد.

 

بنا بر اين گزارش، اين تصميم در نشست کميته رياستى حزب اتحاد ميهنى کردستان در سليمانيه و با حضور جلال طالبانى اتخاذ شد که سه روز طول کشيد.

 

در همين خصوص خبرگزارى الدار العراقية با انتشار اين خبر اعلام کرد، طالبانى پس از اينکه نيچروان مصطفى، معاون وى او را توصيه کرد که موافقت او ضرورت دارد و گرنه حزب از هم خواهد پاشيد و به احزابى کوچک‌تر تبديل خواهد شد، طالبانى با اين موضوع موافقت کرد.

 

جلال طالبانى در نشستى که به نام جلسه دفتر سياسى حزب و به طور صورى برگزار شد، اعلام کرد از رياست حزب کناره‌گيرى خواهد کرد و همه اختيارات خود را به معاونانش تحويل خواهد داد.

 

بنا بر اين گزارش، يکى از رهبران اين حزب که اشاره‌اى به نام او نشد، اين خبر را تاييد کرد و گفت: «اين تصميم با توجه به وضع جسمانى رئيس حزب، براى تعيين رهبران حزب در مرحله آينده اتخاذ شد.»

 

گفته مى‌شود در نشست سه روزه حزب اتحاد ميهنى کردستان تصميم‌هايى مهم اتخاذ شده است.

 

پیش از این نیز جلال طالبانی هنگامی که در واشنگتن به سر می­برد و گزارش­ها حاکی از آن بود که وضعیت جسمانی­اش به هیچ عنوان مساعد نیست به گونه­ای که پزشک­ها نسبت به سلامتیش هشدار داده بودند، خبر از کنار رفتنش از دنیای سیاست داده بود. در آن موقع خبرها حاکی از آن بود که طالبانی به محض بازگشت از ایالات متحد نشست ویژه­ای تشکیل داده و برهم صالح را به عنوان رئیس جمهوری و کسرت رسول را به عنوان رئیس حزب معرفی می­کند.


نظر شما :