بيانيه وزارت امور خارجه درباره فاجعه غزه

۰۸ دی ۱۳۸۷ | ۲۱:۱۴ کد : ۳۵۴۵ اخبار اصلی
در اين بيانيه آمده است: حمله بمب‌افکن‌هاى رژيم اشغالگر به مردم بى‌دفاع و تحت محاصره غزه در تاريخ هفتم دى‌ماه 1387 بار ديگر و اين بار به روشنى هر چه تمام تر حاکى از عزم يک جريان تروريستى دولتى جهت محو دستاوردهاى تاريخ انسانيت در رابطه با احترام به کرامت بشرى و رعايت حقوق اوليه انسانى بود.
بيانيه وزارت امور خارجه درباره فاجعه غزه
وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى ايران در واکنش به حمله رژيم اشغالگر قدس به غزه بيانيه‌اى صادر کرد.
 
در اين بيانيه آمده است: حمله بمب‌افکن‌هاى رژيم اشغالگر به مردم بى‌دفاع و تحت محاصره غزه در تاريخ هفتم دى‌ماه 1387 (برابر با 27دسامبر 2008) بار ديگر و اين بار به روشنى هر چه تمام تر حاکى از عزم يک جريان تروريستى دولتى جهت محو دستاوردهاى تاريخ انسانيت در رابطه با احترام به کرامت بشرى و رعايت حقوق اوليه انسانى بود.
 
حمله عامدانه نيروى نظامى يک رژيم غيرمشروع به اهداف غيرنظامى در تناقض صريح با کنوانسيون‌هاى ژنو و مقررات بين‌المللى راجع به منع حمله به غيرنظاميان مى‌باشد. کودکان و زنان فلسطينى ساکن غزه پس از طى ماه ها محروميت‌هاى گسترده همه‌جانبه،‌ قربانى حملات وحشيانه رژيم تروريستى صهيونيستى گرديدند.
 
وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى ايران ضمن محکوميت قاطع اين اقدام وحشيانه و تروريستى رژيم نامشروع و اشغالگر فلسطين و با ابراز تاسف و تالم نسبت به اين حادثه دردناک، توجه جامعه بشرى و کشورهاى عضو سازمان ملل متحد را بر عمق فاجعه انسانى اخير جلب نموده و بر لزوم توقف اقدامات تروريستى اين رژيم که تهديدى آشکار عليه صلح و امنيت بين‌المللى مى‌باشد تاکيد مى‌کند.
 
وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى ايران ضمن يادآورى مسئوليت جهانى کشورها و سازمان‌هاى بين المللى در دفاع از قربانيان جنايت نسل‌کشى و جنايت عليه بشريت در غزه، خواستار پيگيرى موضوع توسط مراجع مسئول بين‌المللى و محاکمه عاملان اين جنايات شده است.

نظر شما :