ایمن نور رقیب جدی مبارک در انتخابات ۲۰۱۱ مصر

۲۶ فروردین ۱۳۸۸ | ۱۶:۳۶ کد : ۴۳۶۴ اخبار اصلی
ایمن نور، رهبر حزب غد و از مخالفان سرسخت حسنی مبارک و حزب حاکم در مصر اعلام کرد، عزم خود را جزم کرده تا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2011 کشورش شرکت کند و با حزب حاکم به رقابت بپردازد. او تاکيد کرد نباید بگذاریم سناریوی حکومت موروثی در مصر به اجرا گذاشته شود گرچه یقینا دولت در انتخابات تقلب خواهد کرد و سلامتی آن را زیر سئوال خواهد برد.
ایمن نور رقیب جدی مبارک در انتخابات ۲۰۱۱ مصر

ایمن نور، رهبر حزب غد و از مخالفان سرسخت حسنی مبارک و حزب حاکم در مصر اعلام کرد، عزم خود را جزم کرده تا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2011  کشورش شرکت کند و با حزب حاکم به رقابت بپردازد. 

وی که در دور پیش نیز با حسنی مبارک به رقابت پرداخت اما دولت مصر دستور به بازداشت وی داد تا از رقابت با حسنی مبارک محروم شود، همچنین تاکید کرد، نباید بگذاریم سناریوی حکومت موروثی در مصر به اجرا گذاشته شود گرچه یقینا دولت در انتخابات تقلب خواهد کرد و سلامتی آن را زیر سئوال خواهد برد. اما نباید فراموش کنیم جمال مبارک مثل حسنی مبارک نیست و شانس و مقبولیت مردمی مصر را در هیچ شرایطی ندارد. 

نور ابراز عقیده کرد، حضور سیاسی جمال مبارک همانند نفوذ سیاسی پدرش نیست و این موضوع ما را بر آن می­دارد که تسلیم سناریوی حکومت موروثی نشویم به ویژه این که مقاومت نزد مردم نیز گسترش خواهد یافت.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 2011 نیز گفت: «بی شک این انتخابات انتخاباتی آزاد نخواهد بود و چون این انتخابات آزاد نیست ما باید آن قدر فشار بیاوریم تا انتخابات آزاد برگزار شود. اگر مانع جدی­ای برای نامزدی من وجود نداشته باشد، حاضرم در این انتخابات شرکت کنم. البته من خود را یک فرد بی بدیل نمی­دانم اما اگر دیدیم فرد لیبرال دیگری نیست خودم را حتما نامزد می­کنم. اما حزب غد بی­شک در انتخابات شرکت خواهد کرد.»

 ایمن نور که به تازگی از سه سال زندان خود خلاصی یافته همچنین گفت: «آزادی من ممکن است تلاشی از سوی دولت مصر برای جلب نظر رئیس جمهوری جدید امریکا باراک اوباما باشد اما آن را به عنوان یک کار تجملی محکوم می­کنیم. همه ما امیدواریم دولت باراک اوباما تاثیر سلبی نداشته باشد. ما به امریکایی ها و غرب می­گوییم از شما خواهش می­کنیم، ما حمایت از دموکراسی نمی­خواهیم اما خواستار حمایت از استبداد نیز نیستیم. این استبداد بود که تندروی را ایجاد کرد و این معادله­ای است که امریکایی­ها از آن سر در نمی­آورند و دائما هزینه آن را نیز می­پردازند اما دو برابر چون ملت­ها نیز جداگانه مجبور پرداخت این هزینه­ها هستند.»


نظر شما :