اسراییل، خطری برای امنیت بین‌الملل

۰۲ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۶:۴۸ کد : ۴۷۰۴ باشگاه خوانندگان
نگاه یکی از خوانندگان دیپلماسی ایرانی به دیدار اخیر اوباما و نتان‌یاهو و خطرات اسراییل برای امنیت جهانی
اسراییل، خطری برای امنیت بین‌الملل
قدرت برتر جهانی کیست؟ اقای نتان یاهو نه امریکا ندیده است ونه باسیاست های امریکا واسرائیل ناآشناست.  نتان یاهو درک بسیار روشنی از سیاست های جناح های مختلف سیاسی امریکا و لابی های اسرائیلی آن دارد و از کودکی با این سیاست ها و سیاست بازی ها اشنا و بزرگ شده است.
 
معمولاً ملاقات با مقام اول یک حکومت پس از ملاقات با مقامات درجه پائین تر جهت جمع بندی و نتیجه کلی گیری صورت می پذیرد. اگر به سفر ایشان به امریکا نظر بیاندازیم می بینیم پس از ورود بلافاصله با پرزیدنت اوباما ملاقات کرد. بعد از این ملاقات است که پنج روز دیگر در امریکا جولان می دهد و مذاکراتی با لابی های اسرائیلی و قدرت های اشنا در پشت پرده می کند. چرا ملاقات با پرزیدنت اوباما قبل از تمام برنامه های دیگر ایشان است؟ مسئله روشن است. اقای نتان یاهو می خواهد با اوبامای نا آشنا اشنا شود. این اوباماست که با سیاست های اسرائیل نا اشناست. پس از این اشنائی است که کار اصلی اقای نتان یاهو شروع می شود.

نتان یاهو سعی در برسر راه آوردن و در صورت عدم تفاهم با پرزیدنت امریکا سعی درحذف فیزیکی اقای اوباما خواهد کرد. همچنانکه در مورد سایرین صورت گرفته است. نتان یاهو برای این نیامده است که با اقای اوباما نفاهم کند. همانگونه که پرزیدنت کلینتون را اچمز و حذف کردند. همانگونه که گفته می شود و زیاد هم غیر معقول نیست کندی را حذف کردند. 

نمی دانم چرا تبلیغات ایران و سایر کشورهای عربی درمورد واقعیت سیاست های نظامی وتسلیحاتی هسته ای اسرائیل این چنین محدود است. این به هیچ وجه برای من قابل درک نیست. اسرائیل از سال 64 نیروگاه دیمونا را راه اندازی کرده است و سالیانه تولیدی برابربا 90 کیلوگرم اورانیم غنی شده ویپون گرید دارد. این عدد رفرانس دارد. از روی اطلاعاتی است که به پرزیدنت کندی داده اند. و کندی جان خود را برروی آن نهاد. گفته می شود صد ها سلاح هسته ای را کشوری 5میلیونی انبار کرده است. ان پی تی را امضا نکرده است و بازرس های اژانس های بین المللی هسته ای و اتمی را به حساب نمی اورد چه برسد به اینکه جوابگو باشد. با توجه به قدرت هسته ای خود تمام جهان و سازمان های جهانی را تحقیر می کند. این همه سلاح هسته ای را برای چه نیروئی ساخته وانبار کرده است؟ برای چه کسانی؟  کدام قدرت؟ کدام قدرت هسته ای در منطقه قبل از اسرائیل تا دهها سال قبل وجود داشته است؟ حتی چینی ها داری این قدرت در انزمان نبودند.

عدم حمله ایرا ن واعراب به سیاست های هسته ای اسرائیل این نتیجه را دارد که حرکتی کوچک و در حد مقبول ان پی تی را بزرگنمائی می کنند و سلاح های هسته ای خود را مخفی می کنند و ایران را منبع خطرات معرفی می کنند. این اسرائیل است که خطر سیاسی منطقه ای است. و این اسرائیل هسته ای است که در منطقه اشوب اورده و همسایه هایش را تهدید می کند. این اسرائیل است که هواپیماهایش دیوار سالم در کشورهای منطقه نگذاشته است. این اسرائیل است که از ترس مردم منطقه خود را در پشت دیواری حبس کرده است. چرا؟ چون متجاوز است و قابلیت قبول منطقه ای ندارد. این ایران نیست که این مشکل را ایجاد کرده است. صد سال است که چنین مشکلی وجود دارد. اگر اسرائیل اهل صلح بود دهها سال قبل از تغییرات حکومتی در ایران صلح کرده بودند. هرگونه مذاکره وسخنرانی با سیاستمداران جهانی و یا در محافل جهانی بدون حمله وافشاگری در مقابل سیاست های هسته ای اسرائیل اهمال و کوتاهی و گناهی نابخشودنی به سیاست های صلح جویانه جهانی است. تکرار تکرار تکرار. شما ببینید بیش از ده سال است که چه داستانی به خاطر دهها سانتریفیوژ درست کرده اند و چه میزان تکرار و تکرار و تکرار می کنند. اگر 1648000کیلومتر مربع سطح ایران را شخم هم بزنند بازهم قانع نمی شوند و تکرار می کنند.
 
اسرائیل ممکن است ایران را هدف قرار دهد. این احتمال کم نیست. مناطق هسته ای ایران که مورد نظر ایشان است مطمئناً در عملیاتی کوتاه و میان مدت اسیب پذیر کلی نیست. این را خود اسرائیلی ها می دانند. هدف اسرائیل از حمله به ایران فشار بر امریکا ست. فشار بر اوباماست. اقای نتان یا هو در امریکا پس از صحبت با اقای اوباما دنبال این هدف خواهد بود. دور زدن پرزیدنت و هیئت دولت امریکا واجرای عملیات نظامی با پشتیبانی لابی های اسرائیلی ودر پوست گردو قرار دادن دست و پای سیاست مداران امریکائی با این حمله. و اگر این احتمال کم هم باشد که نیست ایران ضمن حفظ امادگی های نظامی و اجتماعی تبلیغات خود را در این زمینه باید هرچه سریع تر شروع کند. 

نظر شما :