پچپچه‌ها/ دو مقام ارشد سين کيانگ چين برکنار شدند/ صف‌های طولانی جلوی سفارت ایتالیا

۱۷ شهریور ۱۳۸۸ | ۲۰:۴۸ کد : ۵۶۳۶ اخبار اصلی
دو مقام ارشد استان سين کيانگ چين برکنار شدند، برنج های وارده از هند و پاکستان سرطان زا هستند؟، صف‌های طولانی جلوی سفارت ایتالیا، حضور ذهن برای اعلام آمار کشته های حوادث انتخابات ندارم، احمدی‌نژاد اگر سندی از متخلفان دارد ارائه کند، سفارت انگلیس ویزا نمی دهد چون کارمند ندارد.
پچپچه‌ها/ دو مقام ارشد سين کيانگ چين برکنار شدند/ صف‌های طولانی جلوی سفارت ایتالیا

دو مقام ارشد استان سين کيانگ چين برکنار شدند

به دنبال حوادث رخ داده در استان سین کیانگ، رییس پلیس و رييس حزب کمونیست شهر ارومچى از سوى مقام های اين کشور از کار برکنار شدند.

برکنارى "لى ژى" رييس حزب کمونيست ارومچى بعد از آن انجام شد که گزارش ‌هايى مبنى بر اينکه پليس بار ديگر از گاز اشک آور براى متفرق کردن افراد معترض در بيرون از دفاتر دولتى استفاده کرد، مخابره شد.

همچنين رييس پليس استان سین کیانگ از کار برکنار شد. سخنگوى دولت ارومچى و مقام های رسمى چين دلايل اين تغييرات را اعلام نکرده‌اند.

برنج های وارده از هند و پاکستان سرطان زا هستند؟

برخی منابع غیررسمی خبر داده اند که برنج های وارداتی پاکستانى و هندى برای دوام بيشتر در انبارها و جلوگيری از آلودگی به قارچ، کپک، پوسيدگی و شپشک توسط مواد گوگردی به همراه گروه غير اشباع خانواده فنل بخار داده شده اند. اين مواد به غايت سرطان زا هستند و حتی با شستن يا جوشاندن و آبکشی برنج، آسيب های نابود کننده و مخرب آن کم نمی شود.

گفته شده است سرطان های ناشی از اين مواد از نوع Leukemia (سرطان خون و مغز استخوان) و Sarcoma & Bone Cancer (سرطان بافت های نرم و استخوان) است.

معلوم نیست این خبر در راستای مقابله با واردات، تحریم برخی برنج ها یا رونق گرفتن نوع دیگر برنج ها منتشر شده باشد.

صف‌های طولانی درخواست کنندگان ویزا جلوی سفارت ایتالیا

مدتی است عابرانی که شب‌ها از خیابان شهید لواسانی شرقی - فرمانیه - عبور می‌کنند صف چند صد نفری افرادی را که از اوایل شب در برابر سفارت ایتالیا می‌ایستند مشاهده می‌کنند.

به گزارش خبر انلاین و شاهدان محلی، این افراد که برخی از آنها تا 12ساعت در صف می‌ایستند متقاضی ویزای ایتالیا هستند. صف مزبور که پیش از این سابقه نداشته برخی شب‌ها به500نفر هم می‌رسد.

در پرس و جویی از حاضران در صف، علت ازدحام بی‌سابقه در برابر سفارت ایتالیا قطع صدور ویزا از سوی سفارتخانه‌های برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه عنوان شده است.

حضور ذهن برای اعلام آمار کشته های حوادث انتخابات نداریم

سخنگوی کمیته شورای عالی امنیت ملی برای بررسی حوادث بعد از انتخابات اعلام کرد که این کمیته آمار دقیقی از تعداد کشته شدگان، آزادشدگان و بازداشتی‌ های حوادث اخیر دارد و در حال بررسی فهرست 69 نفره ارائه شده از سوی کمیته ویژه موسوی و کروبی است . (البته این فهرست به 72 نفر رسیده است)

سروری در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا این کمیته آمار دقیقی از تعداد آزاد شدگان، کشته شدگان و بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات دارد یا خیر، تصریح کرد: آمار دقیقی از تعداد کشته شدگان آزادشدگان و بازداشتی های حوادث اخیر داریم اما در حال حاضر حضور ذهن برای اعلام آن ندارم اگر بعدا آن را بخواهید ارائه خواهیم کرد.

سخنگوی کمیته بررسی وضعیت حوادث بعد از انتخابات در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فهرست 69 نفره از تعداد کشته شدگانی که توسط کمیته ویژه میرحسین موسوی ارائه شده است، گفت: فهرستی به ما ارائه شد که تنها اسم و فامیل افراد در آن بود.

این مقام علاوه بر مشخصات مقتولان، خواستار نام پدر آنها نیز شده است.

احمدی نژاد اگر سندی از متخلفان دارد ارائه کند

یک عضو کمیته ویژه پیگیری حوادث پس از انتخابات، از توافقات مهم این کمیته با دادستان جدید تهران خبر داد و با اشاره به سخنان رئیس جمهوری گفت: اگر ایشان در مورد انجام برخی حوادث بازداشتگاه ها توسط عناصر وابسته به جریانات آشوبگر اسناد قطعی دارند ارائه نماید تا رسیدگی شود.

احمدی نژاد برای دومین بار ادعا کرد افرادی که در کهریزک به آزار زندانیان پرداخته اند نفوذی هستند و اسناد آن نیز موجود است.

در عین حال شبکه دوم سیما یکشنبه شب از قول یک مقام نیروی انتظامی اقدامات خلاف قانون توسط ماموران را تایید کرد.

سفارت انگلیس ویزا نمی دهد چون کارمند ندارد

به گزارش خبر آنلاین، در پی عدم صدور ویزا به شهروندان ایرانی توسط سفارت انگلیس در تهران، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس با تایید این خبر اعلام کرد:‌ این امر موضوعی سیاسی نیست و فقط به خاطر کمبود پرسنل و کارمندان سفارتخانه است که چنین شده است.

وی به بی بی سی گفت: ‌از آنجا که متقاضیان زیادی در ایران خواستار دریافت ویزا هستند و در عین حال دو تن از دیپلمات های سفارت ما در تهران اخراج شده و همین طور تعدادی از کارکنان بومی نیز اجازه بازگشت به کار را ندارند لذا سفارتخانه قادر به ارائه خدمات مربوط به ویزا به شهروندان ایرانی نیست .

به گفته وی، متقاضیان دریافت ویزای کوتاه مدت می توانند به ابوظبی مراجعه کرده و درخواست خود را مطرح کنند.


نظر شما :