مرد اقتصادی قائم مقام دستگاه دیپلماسی می شود؟

۱۸ شهریور ۱۳۸۸ | ۲۰:۱۵ کد : ۵۶۵۲ اخبار اصلی
در خبرها آمده بود که دولت دهم در اولین قدم های تغییر، قرار است سمت‌هاى معاونت اقتصادى و قائم مقامى وزارت خارجه را ادغام کند.
مرد اقتصادی قائم مقام دستگاه دیپلماسی می شود؟

یک منبع آگاه در وزارت خارجه به خبرگزاری ها گفت: منوچهر متکى وزير امور خارجه در نظر دارد در دوره جديد ديپلماسى اقتصادى در مرکز ثقل وزارت امور خارجه قرار دهد و بر همين اساس تصميم گرفته است تا سمت‌هاى معاون اقتصادى و قائم مقام وزارت امور خارجه را در يکديگر ادغام کند.

به گفته وی، متکى طى روزهاى گذشته با برخى از چهره‌هاى اقتصادى و برنامه‌ريزى دولت نهم شامل برقعى، نوذرى و سعيدى کيا براى تصدى مسووليت فوق‌الذکر در حال رايزنى بوده است که در اين ميان احتمال انتصاب امير منصور برقعى معاون برنامه‌ريزى و نظارت راهبردى رييس جمهور قوى‌تر است.

برقعی معاون امور بودجه و برنامه ریزی ریاست جمهوری و از چهره های نزدیک به احمدی نژاد است که در دیپلماسی بی تجربه و در امور اقتصادی ناموفق بوده است.

گفته می شود وزارت خارجه در دوره جدید خود قصد دارد دیپلماسی اقتصادی را در مرکز ثقل امورش قرار دهد و بر همین اساس نیز تصمیم به ادغام سمت های معاون اقتصادی و قائم مقامی وزارتخانه و شاید انتصاب برقعی برای آن گرفته است.

چالش های داخلی و خارجی دولت دهم در مسیر اقتصاد که از بی برنامگی ها، تحریم ها و ورود بحران جهانی سال گذشته به ایران نشات می گیرد، دولت را بر آن داشته است تا تغییر ساختاری دیگری را در این سطح ایجاد کند.

به نوشته سایت تابناک، امير منصور برقعى 49 ساله، فارغ‌التحصيل مهندسى مکانيک از دیگر فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت است؛ دانشگاهى که رئيس دولت نهم در آن تحصیل کرده و سپس استاد آن دانشگاه بوده است. بى‌ترديد سابقه آشنايى احمدی‌نژاد با برقعى از سال‌هاى دانشگاه آغاز مى‌شود و با تشکيل دولت نهم، همکار دانشگاهی رئیس‌جمهور پس از يک سال به دولت دعوت مى‌شود.

مهم ترين سمت اجرايى برقعى پيش از تشکيل دولت نهم معاونت برنامه‌ريزى وزات نيرو عنوان مى‌شود و البته در کارنامه‌اش مديريت پروژه‌هاى عمرانى مهمی از جمله سد کرخه، سد سيرجان و فرودگاه بين‌المللى امام خمينى نيز به چشم مى‌خورد.

وی در دولت نهم از معاونت برنامه‌ریزی وزارت نیرو به باقی مانده بدن بی جان سازمان سابق مدیریت و برنامه‌ریزی آمد و حتی در مأموریت خود به عنوان یک فرد تازه اقتصادی شده در معاونت راهبردی رئیس‌جمهور آنچنان موفق نبود.

در حال مسئولیت قائم مقامی وزارت خارجه بر عهده حسین شیخ الاسلام است.


( ۱ )

نظر شما :