پيام تسليت سيف الاسلام به خانواده ملکه سابق ليبى

۱۶ مهر ۱۳۸۸ | ۰۳:۱۹ کد : ۵۹۱۴ اخبار اصلی
سيف الاسلام قذافى پسر رهبر ليبى به مناسبت درگذشت ملکه سابق کشورش که با کودتاى پدرش از قدرت کنار رفت، پیام تسلیت ویژه‌ای داد.
پيام تسليت سيف الاسلام به خانواده ملکه سابق ليبى

در یک اقدام شگفت‌آور سیف الاسلام قذافی پسر معمر قذافی رهبر لیبی به مناسبت مرگ ملکه فاطمه آخرین ملکه لیبی که 40 سال اخیر را به طور اختیاری در تبعیدگاهش در مصر گذراند، پیام تسلیت داد.

 پسر قذافی که دو سال پیش دستور پس دادن منزل شخصی ملکه فاطمه در لیبی را نیز صادر کرده بود، در بیانیه تسلیت خود به ملکه سابق کشورش آورده است، هنگامی که خبر درگذشت مرحومه مغفوره ملکه جلاله فاطمه دختر مرد مجاهد احمد الشریف و همسر ادریس السنوسی را شنیدم بسیار متاسف و غمگین شدم.

 سیف الاسلام قذافی نخستین فرد از خانواده قذافی است که به مناسبت درگذشت ملکه فاطمه پیام تسلیت می‌دهد.

 وی در ادامه پیامش می‌آورد، اگر به یاد بیاوریم سیره عطرآگین حضرت جلیله مغفور که با سیره پدر مجاهدش احمد شریف هم‌سو است، می‌بینیم که چگونه زندگی خود را برای دفاع از دین و لیبی و ملتش فدا کرد. از خداوند متعال خواستاریم که او را غریق رحمت واسعه خود قرار دهد و وی را در جنت اعلایش ساکن کند.

 پسر قذافی به همین اکتفا نکرد و گروهی را شخصا مامور کرد که به شهر بنغازی بروند و مراتب تسلیت خود را به خانواده ملکه برسانند. همچنین هواپیمایی اختصاصی در اختیار تمام اعضای خانواده ملکه قرار داد تا آنها را برای شرکت در مراسم خاکسپاری ملکه فاطمه در عربستان سعودی به آن کشور برساند.

 این در حالی است که در مراسم سوگواری ملکه فاطمه در لیبی هیچ کدام از مقام‌های ارشد این کشور شرکت نکردند در حالی که رسانه‌های لیبی تجلیل گسترده‌ای از وی به عمل آورده و او را ملکه لیبی خطاب کردند.

 معمر قذافی رهبر کنونی لیبی 40 سال پیش در حالی که 23 سال بیشتر نداشت در یک کودتای بسیار ساده و بدون خونریزی علیه سلطان ادریس السنوسی پادشاه لیبی کودتا کرد و قدرت را به دست آورد. از آن تاریخ تا کنون وی رهبر لیبی بوده است.   


( ۳ )

نظر شما :