پچپچه‌ها/ ملاقات‌ ظن‌برانگیز مقام های سوییسی‌ و ایرانی‌/ یمن بیمارستان ایران را در صنعا بست

۲۱ مهر ۱۳۸۸ | ۱۸:۲۱ کد : ۵۹۹۵ اخبار اصلی
در این بخش: روایت جالب فرمانده انتظامی تهران درباره درگیری‌های انتخاباتی، ملاقات‌های ظن‌برانگیز سوییسی‌ها با مقام‌های ایرانی، پلیس های رزمی‌کار هم بسیجی بودند و هم محرم، یمن بیمارستان هلال احمر ایران را در صنعا بست و...
پچپچه‌ها/ ملاقات‌ ظن‌برانگیز مقام های سوییسی‌ و ایرانی‌/ یمن بیمارستان ایران را در صنعا بست

روایت جالب فرمانده انتظامی تهران درباره درگیری‌های انتخاباتی

عزیز‌الله رجب‌زاده فرمانده انتظامی تهران با اشاره به تلاش پلیس پایتخت در زمان پیش از انتخابات گفت: مناظره‌ها و مصاحبه‌های ریاست جمهوری در کنار تبلیغات رسانه‌های خارجی و تجمعات روزانه و شبانه طرفداران کاندیداها مشکلی را برای پلیس به وجود نیاورد و نیروی انتظامی با درایت و خویشتن‌داری بی‌نظیر و بدون هیچ حادثه‌ای این تجمعات، تبلیغات و صف‌آرایی‌های انتخاباتی را هدایت کرد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در برخی از تجمعات تبلیغاتی ۱۷۹ نفر از ماموران پلیس مصدوم شدند، گفت: این در حالی بود که از طرفداران کاندیداها چهار نفر به دلیل تجمع طرفداران مجروح شدند.

او ادامه داد: در روز منع تبلیغات با مدیریت پلیس روز خوبی را پشت سرگذاشتیم و روز انتخابات نیز با تلاش و زحمات پلیس و حضور مقتدرانه ماموران هیچ مشکلی به وجود نیامد و انتخابات در امنیت کامل برگزار شد.

رجب‌زاده با اشاره به تجمعات پس از انتخابات گفت: بعد از برگزاری انتخابات با راهپیمایی‌های غیرقانونی و تجمعات با درایت و مقتدرانه برخورد شد و پلیس آنجا که لازم بود مقتدرانه وارد عمل شد و با آشوب‌گران برخورد کرد و در جای خود نیز خویشتن‌داری نشان داد و ماموریت خود را به خوبی انجام داد. پس از ده‌ها روز از حوادث بعد از انتخابات نیز پلیس بدون هیچ مشکلی مسائل را مدیریت کرد.

ملاقات‌های ظن‌برانگیز سوییسی‌ها با مقام‌های ایرانی

بعد از دیدار سفیر سوییس در تهران با آیت الله هاشمی رفسنجانی، قائم مقام وزير امور خارجه سویيس نیز با وزير امور خارجه کشورمان دیدار کرد. میشاییل آمبول ملاقات دیگری هم داشت و آن دیدار با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود.

گمانه ها حاکی از این است که ملاقات های تهرانی ها و برنی ها بی ارتباط با مذاکرات ژنو و همچنین مذاکرات پیش روی ایران و غرب در ماه جاری میلادی نیست.

سوییس حافظ منافع ایالات متحده در ایران و رابط میان دو کشور است. موضوع بازداشت شدگان امریکایی در مرزهای ایران و چالش هسته ای از جمله موضوعاتی است که در حال حاضر ایران و امریکا را به گفتگو با یکدیگر ترغیب می کند.

برخی کارشناسان امور بين‌الملل بر این باورند که ورود ایران به مذاکرات 1+5 به دلیل حضور ایالات متحده صورت گرفته است. این تحلیلگران، رفتار سیاسی ایران را با سوریه قیاس می کنند. سوریه هم شرط ادامه مذاکرات صلح خاورمیانه را حضور امریکا در جریان گفتگوها اعلام کرده بود.

پلیس های رزمی‌کار هم بسیجی بودند و هم محرم

جنجال های مربوط به حرکات نمایشی نیروهای پلیس در افتتاحیه نمایشگاه پلیس پایتخت با انتشار عکس هایی از تمرین های فیزیکی زنان و مردان پلیس شروع شد.

عکس تمرین های رزمی پلیس های زن و مرد و تماس بدنی آنها با یکدیگر، در حالی خبرساز شده است که نیروی انتظامی مصرانه از پیگیری طرح برخورد با بدحجابی و نظایر آن سخن می گوید.

با این حال مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران اعلام کرده است: نمایشگاه پلیس در یکی از فرهنگسراها که در افتتاحیه آن رزمی‌کاران ‌زن و مرد حرکات نمایشی انجام داده بودند، تعطیل نشده است .

این مرکز افزوده است: زن ها و مرد‌هایی که در آن مراسم حرکات نمایشی مشترک انجام ‌داده بودند، به یکدیگر محرم بوده و از اعضای بسیج نیز بوده اند.

دو روز پیش فرمانده نیروی انتظامی دستور برخورد انضباطی با متخلفان (رزمی کاران پلیس) را داده و ‌صدا و سیما هم اعلام کرده بود نمایشگاه پلیس تهران در یکی از فرهنگسراها تعطیل شده است. ‌

تمجيد مجمع روحانيون مبارز از آيت الله دستغيب

آیت الله دستغیب روحانی عضو مجلس خبرگان رهبری که در اجلاس ماه گذشته این مجلس، انتقادهایی را از روند موجود در کشور و عملکرد رهبران مطرح کرد، پس از اینکه با حمله های شدید حامیان دولت و تندروهای استان فارس مواجه شد، حالا از جانب مجمع روحانیون مبارز مورد تمجید قرار گرفته است.

جلسه شوراى مرکزى مجمع روحانيون مبارز يکشنبه ‌شب با حضور اکثريت اعضا و به رياست حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمد خاتمى تشکيل شد. در بخشی از این جلسه، جمعى از فضلا و روحانيون استان فارس در گزارشى از اوضاع سياسى اجتماعى استان به ويژه تحرکات صورت گرفته از سوى برخى عليه آيت‌الله سيدعلى محمد دستغيب به بهانه اظهارات اخير وى در مجلس خبرگان ارائه کردند.

مجمع روحانيون مبارز ضمن تجليل از مقام علمى و عملى و سوابق مبارزاتى درخشان آيت‌الله دستغيب اعلام کرد: ايشان امروز نيز وجودشان گرمابخش محفل صدها روحانى و طلبه فاضل است. متأسفانه دامنه تعرض به ساحت علما و مراجع و بزرگان حوزه‌هاى علميه و شخصيت‌هاى برجسته انقلاب از سوى محافل و جريانات مشکوک رو به افزايش است، اميدواريم که با تدبير و اقدامات شايسته مراجع بزرگ تقليد از اين‌گونه اقدامات خطرناک جلوگيرى شود.

شش نفر به خاطر ناآرامى‌هاى چين به اعدام محکوم شدند

در روزهایی که اعدام های ایران خبرساز شده و به زودی قرار است چند نفر دیگر به اتهام دست داشتن در حوادث پس از انتخابات به دار مجازات آویخته شوند، دولت چین نیز قصد دارد کسانی را که عاملان ناآرامی در سین کیانگ معرفی کرده، اعدام کند.

دادگاهى در استان سين کيانگ چين شش نفر را در پرونده مربوط به درگيرى ميان اويغورها و هان ‌ها به مرگ محکوم کرد.

هان‌چينى‌ها، اويغورهاى مسلمان را عامل درگيرى‌هاى ماه ژویيه معرفى کردند و خواستار محاکمه‌ عاملان اين اغتشاشات شدند.

رسانه‌هاى چین اطلاعات بيشترى درباره اتهام‌هاى اين افراد اعلام نکردند.

یمن بیمارستان هلال احمر ایران را در صنعا بست

به گزارش اسلام تایمز، صبح روز سه شنبه نیروهای امنیتی یمن یک بیمارستان در شهر صنعا پایتخت یمن را که متعلق به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است بستند.

شاهدان عینی گفته اند نیروهای امنیتی با حمله به این بیمارستان مانع ورود و خروح افراد مراجعه کننده شدند و کنترل کامل آن را در دست گرفتند. رئیس این بیمارستان یک خانم دکتر ایرانی است که از طرف هلال احمر ایران ریاست این بیمارستان را بر عهده دارد. رئیس این بیمارستان هم اکنون در داخل بیمارستان و در محاصره نیروهای امنیتی یمن قرار دارد. ساختمان این بیمارستان متعلق به سازمان اوقاف یمن است که از سوی هلال احمر ایران اجاره شده است.

دولت یمن در ماه های اخیر ایران را به تجهیز شورشیان الحوثی متهم کرده و ایران آن را رد کرده است.


نظر شما :