پچپچه‌ها/ وقتی کلهر بابا بود/ پیوند پرونده یک میلیارد دلار با ماجرای استاندار شدن

۲۳ مهر ۱۳۸۸ | ۲۱:۵۲ کد : ۶۰۰۶ اخبار اصلی
در این بخش: همسر دائمی کلهرم و مدارکش هم موجود است، پناهندگی مجری صداوسیما به یک کشور اروپایی، پیوند پرونده یک میلیارد دلار با ماجرای استاندار شدن تکذیب شد، کروبی سند دارد که دارد.
پچپچه‌ها/ وقتی کلهر بابا بود/ پیوند پرونده یک میلیارد دلار با ماجرای استاندار شدن

 همسر دائمی کلهرم و مدارکش هم موجود است

ماجرای پناهنده شدن نرگس کلهر دختر مشاور محمود احمدی نژاد می توانست با سکوت مهدی کلهر به فراموشی سپرده شود اما گفتگوی او با خبرگزاری مهر و طرح سخنانی درباره وضعیت خانواده اش و رابطه با همسر و دخترش، به افشاگری های معصومه طاهری موسوی (همسر کلهر) انجامید و دردسری دنباله دار برای یکی از نزدیک ترین چهره های احمدی نژاد ایجاد کرد.

معصومه طاهری موسوی با ارسال توضیحاتی به خبرگزاری مهر، نسبت به مصاحبه کلهر واکنش نشان داده و گفته است: اینجانب معصومه طاهری موسوی همسر دائمی و قانونی ایشان به دلیل کذب محض بودن مواردی که به اینجانب مربوط می شود ضمن مستند کردن اظهاراتم به مدارک پیوست، آمادگی دارم طی مصاحبه ای مشابه و یا ضمن حضور در خبرگزاری اصل مدارک را نیز جهت روشن شدن افزون تر اذهان عمومی ارائه نمایم.

وی مواردی را جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرده است از قبیل: 1- آقای مهدی کلهر در مصاحبه فوق اظهار نمودند: از همسرم جدا شده ام و حتی سال 1384 را ذکر کرده اند. لازم به ذکر است بر اساس شناسنامه، سند ازدواج و هم سکنایی (خانه ای که درحال حاضر درآن زندگی می کنم و در مالکیت ایشان است) تا امروز در این لحظه هیچ گونه طلاقی بر اساس قوانین خانواده میان ما وقوع نیافته است و علاوه بر مدارک مستند فوق، بر اساس تایید کتبی واحد امور کارکنان سازمان صداوسیما همچنان تحت تکفل نامبرده هستم.

2- اینکه در بخشی از مصاحبه فرموده اند: "جدایی ما به دلیل مسائل سیاسی و ... بوده" اگر چه ایشان خروجشان از خانه را دلیل جدایی و طلاق می دانند، لکن در مورد بخش دوم سخنانشان در رابطه با گرایش های خاص سیاسی و ... باید متذکر شوم: اینجانب مدت 22 سال است که کارمند رسمی دائم در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می باشم و درحال حاضر به عنوان کارشناس ارشد آموزش در این سازمان دولتی خدمت می نمایم و کمترین حرکت های سیاسی کارمندان از نگاه تیزبین مسئولان ذیربط این مجموعه حساس دور نمی ماند و تا امروز هیچ گونه رفتاری که سخنان ایشان را تایید نماید در پرونده ام وجود نداشته ضمن اینکه پس از اخذ درجه دکترا و حتی در دوره دانشجویی دکتری به عنوان مدرس ( از 1384 تا کنون) در بخش تخصصی خبر به شاغلین سازمان صدا و سیما در زمینه هایی مانند مسائل سیاسی، جغرافیای سیاسی و ژئوپلتیک و خبر مکررا تدریس نموده ام و کمترین مشکلی در این رابطه تا کنون نبوده. چگونه ایشان با وجود غیبت بیش از یک سالشان از خانه، پی به ضدیت اینجانب با جناب رئیس جمهور برده اند؟ چگونه بدون ارائه مدرک مستند به خود اجازه می دهند این گونه مرا متهم نمایند.

وی بعد از ذکر سوابق کاری و مدارک تحصیلی خود گفته است: متاسفم از اینکه مشاور محترم رییس جمهور به جای قبول برخی از اشتباهات و کوتاهی خود در خانواده، سعی وافر دارند با مصاحبه های متعدد اصل فوق را مستتر نمایند.

او همچنین متذکر شده است که "آقای کلهر در اواخر سال 1386 جهت اینجانب اقدام به دریافت گذرنامه و ثبت محضری زوجیت نمود، چگونه در صورت جدا بودن قانونی این امر میسر است؟ ( به شماره 13045798 مورخ 1386.12.12)"

مهدی کلهر مشاور محمود احمدی نژاد درباره پناهندگی دخترش "نرگس کلهر" به مهر گفته بود: پس از جدا شدن بنده از همسرم، "نرگس" به خواست خود با مادرش زندگی کرد و بنده نیز طبق قانون همواره نفقه او را پرداخت می‌کردم.

وی همچنین آورده بود: تا زمانی که موضوع سفر وی در رسانه‌ها مطرح نشده بود من از این سفر خبری نداشتم. نرگس تحصیل کرده در رشته گرافیک و سینماست و گویا برای اکران فیلمش به آلمان سفر کرده است، حال گویا در کنار این موضوع تقاضای پناهندگی نیز کرده که این یک تصمیم شخصی و مرتبط با خود اوست. ضمن اینکه خود او نیز یادآور شده در یکسال گذشته مرا ندیده و تاکید کرده که فرزندان من از هیچ رانتی به خاطر پدرشان برخوردار نبوده‌اند. این امر نشان از آزادی است که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، اما اینکه رسانه‌ها به این امر دامن می زنند مهمترین نشانه جو سازی و علاقه‌مندی آنها به تخریب چهره مسئولین کشور است.

کلهر درباره همسرش نیز گفته بود: مادر او (نرگس) به دلیل اینکه من با آقای احمدی‌نژاد در همان سال‌ها (84) همکاری می‌کردم، درخواست طلاق کرد و این امر نیز محقق شد. امروز نیز وی یکی از مخالفان آقای احمدی‌نژاد است و در حال حاضر نیز در دانشکده صداوسیما تدریس می‌کند.

به نظر می رسد با کشیده شدن این دعوای خانوادگی به رسانه ها، ماجرای اختلافات این زوج جدی تر از قبل شود و شاید نرگس نیز برای رفع و رجوع غائله تصمیم به بازگشت بگیرد.

پناهندگی مجری صداوسیما به یک کشور اروپایی

خبرهای مربوط به پناهندگی فرزندان مقام ها و برخی چهره های مطرح تلویزیونی یکی بعد از دیگری تایید می شود و این بار نوبت مهدی رستم پور مجری و کارشناس ورزشی صداوسیما بود که خبرساز شود.

وقتی خبر پناهندگی او به صورت شایعه در رسانه ها پیچید، رییس فدراسیون کشتی که مسئول اعزام این مجری و کارشناس همراه با تیم کشتی ایران به دانمارک بود، ماجرا را تکذیب و اعلام کرد که رستم پور چند روز دیگر به تهران برمی گردد. اما رستم پور بلافاصله با رادیو فردا مصاحبه کرد و خبر پناهندگی اش را تایید کرد.

پیوند پرونده یک میلیارد دلار با ماجرای استاندار شدن تکذیب شد

یکی دیگر از حواشی روزهای اخیر به خبر "احتمال انتساب دادستان دیوان محاسبات به عنوان استاندار کردستان" اختصاص داشت.

ماجرا از جایی آغاز شد که خبرگزاری مهر به نقل از یکی از نمایندگان استان کردستان نوشت که آقای اصغر غربیان (دادستان پرونده موسوم به اختلاف حساب یک میلیارد دلاری دولت) از نامزدهای احتمالی استانداری کردستان است.

سپس خبری در یکی از روزنامه های صبح درج شد که با تفسیری جالب همراه بود و آن این بود که انتصاب دادستان دیوان محاسبات به سمت استانداری کردستان در پی مختومه اعلام شدن پرونده موسوم به اختلاف حساب یک میلیارد دلاری دولت صورت خواهد گرفت.

دفتر دادستان دیوان محاسبات در جوابیه ای به این تفسیر نوشت: این خبر برای ایراد خدشه بر رسیدگی های بی طرفانه در دیوان محاسبات و از سوی کسانی جعل شده است که از نتیجه رسیدگی های عادلانه خوشنود نیستند  لذا بدین وسیله تکذیب می گردد.

برخی‌ شنیده ها حکایت از آن دارد که شایعه قرار گرفتن نام اصغر عربیان در میان گزینه های استانداری کردستان در پی اعلام مختومه شدن پرونده اختلاف حساب یک میلیارد دلاری با هدف تخریبی علیه دادستان و تحت الشعاع قرار دادن نتیجه اعلام شده درباره پرونده، به رسانه ها کشیده شده است.

کروبی سند دارد که دارد

در حالی که گفته می شود مهدی کروبی اسناد و مدارکی در اختیار دارد که از صحت ادعاهایش مبنی بر تجاوز به برخی بازداشت شدگان حکایت می کند، معاون اول رییس قوه قضاییه گفته است: دستگاه قضایی به طور جدی پیگیر اتهامات مهدی کروبی است و دادگاه ویژه روحانیت، در صورت وقوع جرم باید به اتهامات کروبی رسیدگی کند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از رسانه های گروهی ایران گزارش داد که دلیل این امر آخرین سخنان کروبی در خصوص موارد تجاوز به برخی از بازداشت شدگان حوادث اخیر بعد از انتخابات ریاست جمهوری است.

بر اساس این گزارش، پرونده مذکور توسط کمیته ویژه حقوقی تنظیم شده و به دادستانی تهران منعکس شده است.


نظر شما :