جايزه براى کسى که از امام موسى صدر نشانى دهد

۲۸ مهر ۱۳۸۸ | ۱۸:۲۶ کد : ۶۰۵۸ اخبار اصلی
بنیاد جهانی پیگیری پرونده امام موسی صدر به هر گونه خبر موثق که به روشن شدن سرنوشت پرونده امام موسی صدر کمک کند جایزه مى‌دهد.
جايزه براى کسى که از امام موسى صدر نشانى دهد

بنیاد جهانی پیگیری پرونده امام موسی صدر با راه اندازی یک سایت اینترنتی با نام 14 میلیون اعلام آمادگی کرده است به هر گونه خبر موثق که به روشن شدن سرنوشت پرونده امام موسی صدر کمک کند جایزه خواهد داد .

به گزارش شیعه نیوز بنیاد جهانی پیگیری پرونده امام موسی صدر با ایجاد یک سایت اینترنتی با نام 14 میلیون ( www.14000000.com ) اعلام آمادگی کرده است به هر گونه خبر موثق و دقیق که به روشن شدن سرنوشت پرونده امام موسی صدر کمک کند جایزه خواهد داد .

این بنیاد خود را یک بنیاد غیر انتفاعی معرفی کرده و ابراز داشته به هیچ سازمان سیاسی و دولتی وابستگی ندارد و تنها یک بنیاد خیریه است.

این بنیاد همچنین اعلام کرده است که این حرکت، نخستین اقدام عملی در این خصوص است و در آینده اقدامات دیگری را نیز در دستور کار خود قرار خواهد داد . این سایت هم اکنون به زبان فارسی راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک به زبان‌های انگلیسی و عربی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

بنیاد جهانی پیگیری پرونده امام موسی صدر از همه آزادی‌خواهان خواسته است با فشار بر دولت لیبی این دولت را وادار به ادای توضیح در خصوص روبوده شده امام موسی کند.

امام موسى صدر در روز 14 خرداد سال 1307 هجرى شمسى در شهر مقدس قم ديده به جهان گشود. پدر ايشان مرحوم آيت الله سيد صدرالدين صدر، جانشين مرحوم آيت الله شيخ عبدالکريم حائرى مؤسس حوزه علميه قم و از مراجع بزرگ زمان خود بود. جد پدرى ايشان مرحوم آيت الله سيد اسماعيل صدر، جانشين مرحوم آيت الله ميرزا حسن شيرازى و مرجع مطلق زمان خود و جد مادرى ايشان مرحوم آيت الله حاج آقا حسين قمى جانشين مرحوم آيت الله سيد ابوالحسن اصفهانى و رهبر قيام مردم مشهد بر عليه رضا خان بود.

امام موسى صدر در اواخر سال 1338 و به دنبال توصيه هاى حضرات آيات بروجردى، حکيم و شيخ مرتضى آل ياسين وصيت مرحوم آيت الله سيد عبدالحسين شرف الدين رهبر متوفى شيعيان لبنان را لبيک گفت و به عنوان جانشين آن مرحوم سرزمين مادرى خود ايران را به سوى لبنان ترک کرد.

امام موسى صدر در 3 شهريور سال 1357 و در آخرين مرحله از سفر دوره اى خود به کشورهاى عربى بنا به دعوت رسمى معمر قذافى وارد ليبى و در روز 9 شهريور ربوده شد. دستگاه‌هاى قضايى دولت‌هاى لبنان و ايتاليا و همچنين تحقيقات انجام شده از سوى واتيکان، ادعاى رژيم ليبى مبنى بر خروج امام موسی صدر از آن کشور و ورود ايشان به رم را رسما تکذيب کرد. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانى که طى دو دهه پيش بدست آمدند، تماما دال بر آن هستند که امام موسى صدر هرگز خاک ليبى را ترک نگفته است!

اکنون دولت لیبی و شخص معمر قذافی متهم اصلی این پرونده به شمار می آیند.


نظر شما :